۰ نفر
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹

ایرنا نوشت: یک متخصص کلیه و مجاری ادراری با بیان اینکه از هر ۷ مرد یکی در جهان گرفتار سرطان پروستات می‌شود، گفت: حدود نیمی از مردانی که سرطان پروستات در آنها به مرحله متاستاز نرسیده باشد، با بررسی دقیق به ‌راحتی درمان می‌شوند.

یک متخصص کلیه و مجاری ادراری با بیان اینکه از هر ۷ مرد یکی در جهان گرفتار سرطان پروستات می‌شود، گفت: حدود نیمی از مردانی که سرطان پروستات در آنها به مرحله متاستاز نرسیده باشد، با بررسی دقیق به ‌راحتی درمان می‌شوند.

سلمان اسلامی، با اشاره به اینکه بروز سرطان پروستات بعد از سن 50 سالگی در مردان به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد، گفت: این بیماری شایع‌ترین سرطان غیر پوستی (احشایی) و دومین عامل منجر به مرگ ناشی از سرطان در مردان است.

این متخصص کلیه و مجاری ادراری گفت: حدود یک نفر از هر 7 مرد در طول زندگی خود دچار این بیماری می‌شود و یک نفر از هر 39 مرد نیز در اثر آن جان خود را از دست می دهد.

وی گفت: در مراحل اولیه، سرطان پروستات اغلب علائمی ندارد. ولی درد مبهم در ناحیه پایین لگن، تکرر ادرار، بروز مشکلاتی مانند درد، سوزش یا جریان کم ادرار، همچنین خون در ادرار به هنگام ادرار کردن، انزال دردناک، درد در پایین کمر، باسن یا بالای ران‌ها، کاهش اشتها، کاهش وزن و استخوان درد نیز از نشانه‌های ثانویه ابتلا به سرطان پروستات است.

اسلامی با بیان اینکه سرطان پروستات می‌تواند سیر متفاوتی از موارد بسیار مهاجم و پیشرونده در مقابل موارد کم تهاجم و با گسترش بسیار آهسته داشته باشد، گفت: علائم و نشانه‌های سرطان پروستات در بین مردان متغیر است و بعضا در شرایط خاص همه آن‌ها به درمان نیاز ندارند.

وی گفت: با افزایش سن مردان، خطر ابتلا به سرطان پروستات افزایش می‌یابد. سرطان پروستات عامل حدود 10 درصد از مرگ‌های ناشی از سرطان در مردان 60 تا 79 ساله است. این بیماری در مردان کمتر از 40 سال به ندرت یافت می‌شود.

اسلامی با اشاره به اینکه این سرطان به طور تقریب 23 درصد از مرگ‌های ناشی از سرطان در مردان بالای 80 سال را شامل می شود، گفت: اگر سرطان پروستات قبل از رسیدن به مرحله متاستاز یعنی قبل از گسترش به ارگان های دیگر بدن تشخیص داده شود، بر اساس صلاحدید پزشک معالج از طریق راه‌های درمانی موثری مانند:جراحی برداشتن پروستات و یا انواع مختلف رادیوتراپی و براکی تراپی قابل درمان است.

وی با تأکید بر نقش ارزیابی دوره ای این بیماری در مردان میانسال از طریق آزمایش خون و معاینه افزود: با کشف بیماری در مراحل اولیه و زمانی که هنوز بیماری علامت دار نشده، احتمال درمان کامل آن بسیار بالاتر است.

این متخصص کلیه و مجاری ادراری گفت: افرادی که علائم این بیماری در آن‌ها تشخیص داده شده، باید با دقت مورد بررسی قرار گیرند تا میزان گسترش سرطان مشخص شود.

اسلامی گفت: بیماران برای ارزیابی کامل این بیماری بهتر است به کلینیک‌هایی که دارای متخصصین اورولوژی، آسیب‌شناس، انکولوژیست پرتودرمانی و انکولوژیست پزشکی است مراجعه کنند تا علت و راهکارهای مناسب درمان بیماری بررسی شود.

این متخصص کلیه و مجاری ادراری گفت: حدود نیمی از مردانی که سرطان پروستات درآن‌ها به‌تازگی تشخیص داده شده‌ است و به مرحله متاستاز نرسیده و با بررسی دقیق به ‌راحتی درمان می‌شوند.

47238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =