ایسنا نوشت: رئیس اورژانس کشور گفت: مردم نیازمند اقلام گرمایشی هستند و مسئولان در حال انجام اقداماتی برای تامین این اقلام هستند.

پیر حسین کولیوند گفت: به محض بروز حادثه تمام نیروهای واکنش سریع‌مان را که در مرزها برای اربعین حضور داشتند به این مناطق اعزام کردیم و کمتر از ۲۴ ساعت به صورت زمینی و هوایی حدود ۷۰۰۰ مصدوم را به کرمانشاه، همدان، تهران اعزام کردیم.

وی ادامه داد: از این تعداد مصدومان تعدادی قطع عضو شده‌ بودند که نیاز داشتند پیوند اعضا شوند . این افراد را سریعا توسط اورژانس هوایی به بیمارستان‌ها اعزام کردیم و تحت عمل جراحی قرار گرفتند و خوشبختانه عمل جراحی آنها موفقیت آمیز بود. همچنین دو نوزاد نیز به دنیا آمدند.

کولیوند افزود: در ابتدای صبح دیروز بیمارستان صحرایی راه اندازی شد و کارش را شروع کرد و بعد از ظهر نیز بیمارستان صحرایی ارتش راه اندازی شد که این بیمارستان اتاق عمل دارد و الان نیز بیمارستان ۵۰ تختخوابی وزارت بهداشت در حال استقرار است که اتاق عمل و آزمایشگاه دارد همچنین بیمارستان ۳۰ تخت خوابی صحرایی سپاه در شهر سرپل ذهاب مستقر شده است.

رئیس اورژانس کشور اضافه کرد: بیمارستان ۵۰ تختخوابی در ثلاث باباجانی، بیمارستان ۵۰ تختخوابی در اسلام آباد نیز مستقر شده‌اند همچنین تمام اقدامات امداد و نجات را روز گذشته تمام کردیم و کسی زیر آوار نمانده است. الان هم آمبولانس‌ها را به روستاهای آسیب دیده اعزام کرده تا کارهای سرپایی و تعویض پانسمان را برای مردم انجام دهند.

کولیوند خاطرنشان کرد: گروه بهداشت و حمایت‌های روانی به مناطق اعزام شده‌اند.

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =