ایسنا نوشت:احترام برومند با انتقاد از کسانی‌که به‌ویژه پس از زلزله کرمانشاه شایعه پراکنی می‌کنند، گفت: این‌ گناه است که عده‌ای اینقدر جعل واقعیت می‌کنند تا چیزی خلاف آنچه هست را به مردم بقبولانند.

این هنرمند به بهانه برخی پیام‌های دروغین شبکه‌های مجازی درباره زلزله و سازمان‌های امدادرسان و نیز شایعاتی درباره‌ی درگذشت یکی از بازیگران مطرح کشور گفت:در چند روز گذشته و پس از حادثه تاسف بار زلزله کرمانشاه یک اتفاق ناراحت کننده را شاهد هستیم که آن هم به انتشار بعضی عکس‌ها و مطالب غیرواقعی از زلزله مربوط می‌شود. این چیست که عده‌ای شایع می‌کنند به هلال احمر کمک نکنید؟ یا عکس‌های زلزله‌ از چند سال قبل یا مناطقی دیگر را به اسم زلزله کرمانشاه منتشر می‌کنند؟! چرا روحیه مردم را تضعیف می‌کنید؟

او با اشاره به اینکه در روزهای گذشته وقت و انرژی زیادی را صرف بحث با کسانی که اینگونه رفتار می‌کنند کرده است٬ ادامه‌ داد: مردم ما ساده دل هستند و خیلی زود این حرف‌ها و مطالب را باور می‌کنند در حالی که بسیاری از کسانی‌که این شایعات را درست و پخش می‌کنند به دنبال اهداف خاص خودشان هستند.

برومند با تاکید براینکه قصد دفاع از عملکرد سازمان خاصی را ندارد، گفت: با وجود این همه شایعات به‌ویژه درباره سازمان هلال احمر، دوستان و همکاران ما گزارش‌هایی را از منطقه داده‌اند و این طور نیست که بی اطلاع باشیم و در همین گزارش‌ها شنیده‌ایم که نیروهای هلال احمر و دیگر امدادگران چطور در این روزها عمل کرده‌اند و حتی یکی از آن ها جان خود را براثر ناراحتی و فشار قلبی از دست داد. در این شرایط مردم فقط باید برکمک‌ خود به مناطق زلزله زده متمرکز باشند.

این‌ هنرمند همچنین با بیان اینکه وقتی ۱۵ ساله بود زلزله بویین زهرا رخ داد و چنین شایعاتی از همان زمان هم وجود داشته است، گفت: نکته عجیب‌تر این است که  در این اوضاع عده‌ای شایعه فوت یک هنرمند را پخش کرده‌اند و اینقدر این موضوع پخش شده که از شب گذشته تا الان چند نفر تماس گرفته‌اند که آیا خبر داری این هنرمند فوت کرده است و کار به جایی رسیده که  از طرف تلویزیون  هم با خانواده ما تماس گرفته شده تا صحت این خبر را جویا شوند. در حالی که اگر خدای ناکرده از این دست اتفاق‌ها پیش آید معمولا خبر آن سریع اعلام می‌شود مثل زمانی که آقای رشیدی فوت کردند و در فاصله زمانی کمی خبر رسمی از رادیو و تلویزیون پخش شد.

او با آرزوی سلامتی و تندرستی برای بازیگری که این شایعه برایش منتشر شده است، خاطرنشان کرد: تجربه این چند روز و دعوت من به گروه‌های مجازی مختلف به خوبی نشان داده که عده‌ای در موضوع زلزله به دنبال اهداف خاص خودشان هستند و از آن سو عده‌ای دیگر برای منحرف کردن اذهان مردم با جان یک هنرمند بازی می‌کنند و خبرهای دروغ منتشر می‌کنند. در این بین مردم باید هوشیار باشند و از توجه به شایعات پرهیز کنند.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =