همشهری نوشت: آمارهایی که راهنمایی و رانندگی درباره خودروهای تولید شده، منتشر کرده نشان می‌دهد در کل کشور ۲۰ میلیون خودرو شماره‌گذاری شده است که یک پنجم آن معادل 4میلیون خودرو، سهم شهر تهران است.

 همچنين تعداد موتورسيكلت‌هايي كه در شهر تهران وجود دارد، 3ميليون است و اين در حالي است كه وسعت كل معابر تهران ۲۹۱۱ كيلومتر است كه نسبت به‌خودروها بسيار كمتر است يعني تعداد خودروها ۸ برابر ظرفيت معابر است.

برابر اطلاعات اعلامي مركز مطالعات ترافيك شهرداري تهران، هر روز 1033خودروي جديد و به‌عبارتي در هر ساعت از شبانه روز، 43دستگاه خودرو جديد وارد معابر تهران مي‌شود. اين درحالي است كه روند خروج خودروهاي فرسوده آنقدر كم است كه هيچ‌گاه اعلام نمي‌شود و هيچ‌يك از نهادهاي دست‌اندركار خروج خودروهاي فرسوده، عدد مؤثري از خروج فرسوده‌هاي تهران اعلام نكرده و نمي‌كنند. از سويي هر خودرو براي عبور و مرور به حداقل 25مترمربع فضاي حركتي نياز دارد و اين يعني روزانه بايد 25هزار مترمربع به وسعت معابر تهران افزوده شود كه چنين چيزي غيرممكن است و بدين‌ترتيب گره ترافيك هر روزه در معابر محدود تهران كورتر از ديروز مي‌شود.

 

17302

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    15 1
    در عوض چرا اين ماشينهاي اسقاط و قديمي را از كنار خيابانها و كوچه ها جمع نمي كنيد كه اين همه فضاي پاركينگ را اشغال كرده اند؟ چه سازمانهايي مسئولند؟ حداقل مي توانيد مالكين آنها را جريمه كنيد تا راضي به اسقاط خودروهاي خود شوند.