ایرنا نوشت: معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون 350 هزار بیمار سرطانی در کشور وجود دارد و هر ساله 100 هزار نفر به این جمعیت افزوده می شود.

دکتر محمدهادی ایازی روز شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: در حال حاضر سرطان در برخی از استان های کشور به عنوان دومین عامل مرگ و میر و در برخی دیگر سومین عامل مرگ محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: سرطان از بیماری‌هایی است که علاوه بر تبعات روحی، روانی و اجتماعی هزینه‌های زیادی را بر حوزه سلامت کشور تحمیل می کند. هم اینک 72 سازمان مردم نهاد و خیریه سرطان در سطح کشور فعالیت دارند، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موفق به راه اندازی نخستین شبکه سازمان های مردم نهاد و خیریه های سرطان در کشور از سال 1395 تاکنون شده است.

ایازی ادامه داد: تاکنون بیشتر سازمان های مردم نهاد حوزه سرطان در بخش درمان و شیمی درمانی فعلا بوده اند، اما اکنون اقدامات پیشگیرانه نیز مورد توجه این نهادها از جمله موسسه پیشگیری از سرطان نسترن قرار گرفته است.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت در ادامه گفت: در حال حاضر میزان ابتلا به سرطان در کشور ما نسبت به سایر کشورهای توسعه یافته کمتر است، ولی با افزایش جمعیت سالمندی و امید به زندگی، شیوع این بیماری در کشور یک تهدید محسوب می شود.

وی با تاکید بر اصلاح سبک زندگی برای پیشگیری از سرطان خاطرنشان کرد: اکنون بیش از 80 درصد مرگ و میرها در کشور ناشی از بیماری‌های غیرواگیر است که بخش عمده آن با اصلاح رفتار مردم برطرف می‌شود. 30 درصد مردم ایران چاق هستند و بالغ بر 50 درصد اضافه وزن دارند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت در بخشی دیگری از سخنانش پیرامون حمایت های وزارت بهداشت از بیماران سرطانی گفت: برای بیماری های سخت درمان مانند سرطان فقط بخش عمده‌ای از هزینه ها پرداخت خواهد شد و حمایت 100 درصدی صورت نمی گیرد که تقویت بیمه ای در این زمینه ضروری است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =