۰ نفر
۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۱

تسنیم به نقل از ایرج رهبر رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان نوشت: بعد از چندسال رکود در بازار مسکن انتظار هم این بود که رونق داشته باشیم. برای رونق در بازار مسکن باید قدرت خرید مردم تقویت شود.

رئیس کانون انبوه سازان گفت: تسهیلات بانکی صندوق یکم و تسهیلات بافت های فرسوده و تسهیلات بانک مسکن در جهت تقویت قدرت خرید مردم متوسط به پایین بوده است.

مشکل اصلی برای شهرهای بزرگ و کلان شهرها بود که قیمت مسکن بالا بود و قدرت خرید پایین و مسکن وارد رکود شده بود اما در حال حاضر رونق در بازار مسکن دیده می شود که این را باید به فال نیک گرفت تا رونق در بازار مسکن متوقف نشود.

 او افزود: سعی دولت باید بر این باشد که دنبال رونق را بگیرد و اشکال و ایرادات را برطرف کند. نگرانی ما این است که این رشد قیمت به سمت رشد تورمی نرود.

رهبر افزود: رشد قیمت و رونق بازار مسکن قابلیت برنامه ریزی دارد که دولت با ابزارهایی که در دست دارد در مناطق کمتر توسعه یافته می تواند تمهیداتی ایجاد کند تا بازار مسکن به ثبات برسد.

او افزود: برای کاهش هزینه های ساخت مسکن سازندگان می توانند از تکنولوژی های جدید استفاده کنند تا قیمت ها کاهش یابد و دولت نیز می تواند با کاهش مالیات و عوارض شهرداری به رونق کمک کند. مجلس هم در این زمینه تاکید در بافت های فرسوده دارد اما در مجموع باید مدیریت دولت به گونه ای باشد که مسکن به سمت سوداگری و سرمایه ای نرود.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان در ادامه افزود: بهتر است تسهیلات در بخش تولید و عرضه مسکن باشد. برخی معتقدند باید رونق در بخش خرید باشد اما بهتر است رونق در دو بخش تولید و خرید همزمان باشد که با مدیریت درست می تواند در کاهش هزینه ها موثر باشد.

او گفت: قانون پیش فروش مسکن که در سال 89 مصوب شد، اشکالاتی داشت که مجلس می تواند در جهت رفع این مشکلات کمک کند. در این قانون اشاره شده اگر بخشی از ملک در رهن بانک باشد نمی توان تسهیلات داد که این از جمله اشکالات در بخش فروش و واگذاری مسکن است. قانونگذار باید این مسائل را ببیند تا تولید کنند بتواند راحت تر واحدها را در اختیار خریداران قرار دهد.  

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
    7 4
    مدت زمان انتظار وام مسکن یکم زیاده. ۱ سال خیلی طولانی هست. حداقل بزارن ۶ ماه
    • محسن A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
      26 0
      شماتحلیلت خوب نیست برادر. هرچی دولت وام میده معاملات ملکیهای نامردوبسازبندازهاومحتکران ازخدا بی خبرچندبرابرش تورم ایجادمیکنندوروی ملک میکشن وازحلقوم ملت مستضعف درمیارن.وام مسکن الکی فقط دولت وملت راورشکسته میکنه ومنفعتش برای حرام خوارهای معاملات ملکی و.... است.لطفانظرم را چاپ کنیدشایدکسی به دردملت مظلوم برسه
    • حبیب IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
      3 0
      نگران نباش عزیزم. اگه 6 ماهم بشه ار روزی که حساب باز کنی تا وامت در بیاد خونه همون 80 میلیون گرون میشه.دولت 80 میده باید 80 پس بگیره.از این جیب به اون جیبه
  • بی نام EU ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
    27 1
    همش شدی دلال بازی و دزدی مردم رو بیچاره مکردن با کاراشون
  • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
    37 0
    رونق؟ کدوم رونق عمو؟ قیمت ها بدون هیچ دلیلی به شدت بالا رفته و مردم بیشتر از بازار مسکن حذف شدن. هیچ کنترلی هم روش نیست؛ مثل بقیه کالاها و همچنین ارز. کشور رفته به پرتگاه و بیشتر داریم فرو میریم
  • ناشناس IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
    21 1
    دنیا دار مکافات است .
    • بی نام A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
      7 0
      موافقم
  • بی نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
    25 1
    رونقی مشاهده نمی شود تعدادی از افراد سود چو بدلیل پایین آمدن نرخ سود بانکی اقدام به خرید ملک کردن وبس مردم نون شب ندارن مسکن باشه طلب م.
  • بی نام DE ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
    23 1
    این بازار مسکن واقعا بازار دلال هاست مگر چه اتفاقی افتاده که در عرض چند ماه قیمتها بطور نجومی بالا رفته؟؟؟شما به این وضعیت میگید رونق؟؟؟؟؟ جای تاسفه
    • بی نام A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
      10 0
      سال آینده سوداگران مسکن که بازار را متلاطم کردند و سود بردند و خریدار واقعی و اجاره نشین را بدبخت کردند ثمره یک عمر تلاششان را یکباره با شکستن قیمت مسکن میگیرند.
  • بی نام A1 ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    19 2
    هیچ تورم و گرانی در کار نیست چون مردم اصلا پول ندارن
  • رضا IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    13 0
    خدا لعنت کنه این دلال ها و محتکران مسکن رو .خععععلی جالبه الان دیگه خوه کارمندهای املاک هم خودشون خرید و فروش میکنن آمار ملک های خوب رو در میارن و میخرن و چندده میلیون گرون تر میفروشن. بخدا بعد 4 ماه سرگردانی نتونستم خونه بخرم و کلا بیخیال شدم .
  • ناشناس IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    8 0
    چون در دوره رکود مسکن فروش املاک مازاد بانکها امکانپذیر نمیباشد باید تمامی اقشار جامعه خصوصا دهک های پایین جامعه با خرید مسکن بانکها را در این امر خطیر یاری کنیم و اصلا نگران اقساط وامها که احتمالا بخشی از آن نیز به عهده وراث ما خواهد افتاد نباشیم .
  • امجد A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    1 8
    سلام .باید در نظر داشت سرمایه تعداد زیادی از افراد بدون سود حتی ضرر۴یا۵سال خواب رفته درصورتی که اگه بانک بود یاموج سواری میکردن ۲برابر شده بود .درهربازاری دلال یا بی وجدان هست
  • محسن IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    10 0
    سلام ، طبق آمار اعلامی دی ماه ، حجم معاملات مسکن در دی ماه به یک سوم معاملات مسکن در آذر ماه کاهش پیدا کرده است و علت آن گران فروشی بی حساب بعضی از مالکین می باشد این موضوع یعنی رکود تورمی ، که خریداران را از بازار مسکن دور کرده است ، ومجدد رکود را در بازار مسکن به وجود آورده است. بنا به دلایل مشخص مشاورین مسکن ، و مدیران دولتی ذینفع در مصاحبه ها صحبت میکنند که دوران رکود تمام شده است . ولی متخصصین بی طرف بحران گرانی مسکن و رکود تورمی را گزارش نموده و آمارها و نمودارها صحت موضوع را تایید می نماید.بررسی قیمت های دی ماه از کاهش قیمت های اعلامی بعضی از فروشندگاندر آذرماه خبر می دهد.
  • محمد رضا IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    5 0
    با سلام بله قیمت مسکن طی یک برنامه ریزی از پیش تعیین شده توسط دولت، انبوه سازان، دلالان و مردم بی رحم افزایش نجومی داشته. به طوریکه در 6 ماه اخیر حدود 1/5 برابر در بعضی از مناطق تهران افزایش قیمت داشتیم. فقط میتونم بگم برای خودم و امثال خودم متاسفم. خدا به هممون رحم کنه. به همه جوان ها، به خصوص مستاجرهای بیچاره
  • حمید IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    7 0
    خدا به فریاد این ملت برسه. شب میخوابیم صبح بیدار میشیم میبینیم خونه متری 2 میلیون گرون شده. همه چی آرومه من چقدر خوشبختم
  • احمد IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    7 1
    با این شرایط افزایش نجومی قیمت مسکن دوباره باید منتظر یک روکود بلند مدت باشیم.مطمین باشید.مردم ما توان خرید ندارند
  • علی IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    9 0
    خیلی جالبه که نه دولت و نه صدا و سیما که از این گرانی ها هیچ صحبتی نمیکنن و ابراز بی اطلاعی میکنن. انگار نه خانی اومده نه خانی رفته.
  • علیرضا IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    2 4
    واقعا مردم خوب و همیشه درصحنه ای داریم. تا خونه قیمتش بالا نرفته بود هیچ کس سمت خونه نمیرفت. تا شب گرون شد صبح مردم طی یک جریان انقلابی در صحنه حاضر شدند.تکبیر ...
  • بی نام GB ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
    1 1
    آقا چرا اینقدر مینالید؟بجاش امنیت داریم؟
  • بی نام IT ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    0 0
    قدینگی که زیاد میشه و سود بانکی که کم میشه خب پول میره بسمت دلار وطلا و مسکن و دلال بازی ....خدا رو شکر از زحمت کشی و تولید هم خبری نیست....ی عده پولشون 100برابر میشه یعده هم بدبخت تر میشن....به این میگن اقتصادن