ایلنا نوشت: فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه سپاه در ‌حوزه پالایشگاه انرژی و گاز ‌برنامه‌ریزی‌های منسجمی دارد، گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل تا خرداد سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل اظهارداشت: از ۴۵ میلیارد مترمکعب مخازن آب ساخته شده در کشور ۵۵ درصد آن توسط سپاه به انجام رسیده است. سپاه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی هدفمند و منسجم طراحی کرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵ میلیارد مترمکعب مخازن آب در کشور توسط سپاه ساخته شده و سپاه در حوزه ساخت مخازن آب اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

سردار عبداللهی با بیان این که قرارگاه خاتم‌الانبیا در حوزه انرژی، برق و نیروگاه سیکل ترکیبی اقدامات اساسی انجام داده است، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده طرح توسعه سیکل ترکیبی نیروگاه سبلان اردبیل تا خرداد سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد که این امر می‌تواند نقش بزرگی در تولید انرژی و برق داشته باشد.

وی تصریح کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) سپاه در حوزه پالایشگاه انرژی و گاز نیز برنامه‌ریزی‌های منسجمی دارد تا بتواند تحول عظیمی در توسعه و پیشرفت کشور فراهم کند.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا با بیان اینکه با اقدامات قرارگاه  ۱۱۷ میلیون متر مکعب گاز به شبکه افزوده می‌شود، بیان کرد: این موضوع نیز یکی از اقدامات مهم قرارگاه محسوب می‌شود.

سردار عبداللهی اظهار کرد: در حوزه تولید بنزین نیز هم‌اکنون به خودکفایی رسیده‌ایم و دیگر شاهد واردات بنزین نیستیم و با اقدامات انجام یافته درصدد هستیم ۶۰ درصد بنزین کشور را تولید کنیم و در حوزه صادرات نیز گام‌های اساسی برداریم.

وی با بیان این که با راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی برای ۷۰۰ نفر اشتغال فراهم شده است، گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیا در راستای توسعه اشتغال و اقتصاد مقاومتی نیز پیشگام بوده است.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669490

برچسب‌ها