محدودیت شکایت از پیامک‌های تبلیغاتی در سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات

در طرح ثبت شکایت کاربران از پیامک‌های تبلیغاتی و سایر شکایات، در سامانه 195 وزارت ارتباطات محدودیت شکایت وجود دارد.

 

به گزارش خبرآنلاین، این سامانه{لینک} ظاهرا با هدف مشتری محوری توسعه یافته است اما آنچه در آن دیده می‌شود امکانات بعضا محدودی است که تعداد ثبت شکایت از مزاحمین پیامک‌های تبلیغاتی را به 1 شکایت در 30 روز محدود می‌کند.

بدین معنا که اگر کاربر بخواهد از چند شماره مزاحم ارسال کننده پیامک تبلیغاتی شکایت کند، فقط قادر به ثبت یک شکایت در یک ماه است، در حالی که تعداد پیامک‌های ارسالی از سوی مزاحمین فقط یک پیامک از یک شماره در طول یک ماه نیست و ممکن است روزانه ده‌ها پیامک ناخواسته از چند شماره مختلف وارد باکس کاربر شود.

کاربران برای ثبت شماره مزاحم بعدی باید 30 روز صبر کنند و این به معنای دریافت تعداد زیادی پیامک تبلیغاتی از شماره‌های دیگر در عرض 29 روز آینده است و بدین ترتیب عملا شکایت کاربران محدود به یک شکایت در یک ماه می‌شود و آنچه وزارت ارتباطات به عنوان آمار کم شکایت کاربران از اپراتورها می‌دهد، در واقع بر اساس محدودیت تعریف در سیستم خودش است، نه شکایت کم مردمی.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =