ایلنا نوشت: عضو هیات رییسه فراکسیون مستقلین ولایی گفت: فراموش نکنیم در دولت قبل حداقل یک وزیر زن داشتیم و این‌که حتی یک وزیر زن در کابینه آقای روحانی حضور نداشته باشد، برای این دولت که تا این حد در ظاهر از زنان حمایت می‌کند، زشت و ناپسند خواهد بود.

سمیه محمودی با اشاره به لزوم حضور زنان در کابینه دوازدهم اعلام کرد: اگر آقای روحانی روند انتخابات را مورد بازنگری قرار داده و میزان مشارکت زنان را درنظر بگیرد، به نظر می‌رسد نمی‌توان از این بخش جامعه گذر کرد و زنان باید حتماً در کابینه حضور داشته باشند.

نایب رییس فراکسیون زنان مجلس در واکنش به ادعای برخی ناظران مبنی بر عدم وجود زنانی که توانایی اداره یک وزارتخانه را داشته باشند، گفت: این رویکرد ناشی از نوعی نگاه تقلیل‌گرایانه نسبت به زنان است. واقعیت این است که ما زنان فرمانده سپاه داشتیم و سوال این است که آیا در چنین شرایطی زنانی که بتواند وزارت کند، نداریم؟

محمودی خاطرنشان کرد: در ‌‌نهایت آقای روحانی باید توجه ویژه‌ای به این ۲ مسئله داشته باشد؛ اولاً باتوجه به میزان مشارکت ۵۰ درصدی زنان در انتخابات و دیگر شئون اجتماعی باید توجه‌ای ویژه‌ای به این گروه از جامعه در تشکیل کابینه داشته باشد و نکته دیگر این‌که جامعه ما، جامعه‌ای جوان است و هر جا کار به‌دست جوانان سپرده شده، بیشترین خروجی را به‌دست آوردیم. این درحالی است که درصورت بازنگری روند انقلاب، متوجه می‌شویم همواره بزرگ‌ترین کار‌ها توسط افراد جوان انجام شده است؛ مگر بزرگان امروز در ابتدای انقلاب چند سال داشتند و آیا کارهایی بزرگ را به انجام نرسانند!

نماینده شهرضا و دهاقان در مجلس تاکید کرد: در کودکی به ما آموخته‌اند که اگر در یک مکان عمومی با فردی کهن‌سال مواجه شدید، از صندلی خود بلند شده و جای خود را به آن‌ها بدهید. به نظر می‌رسد امروز نوبت به این بزرگان است که صندلی را برای جوانان خالی کنند تا افرادی جدید و تازه‌نفس وارد عرصه شوند و گردش نخبگان صورت گیرد.

عضو هیات رییسه فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به عملکرد مثبت شهیندخت مولاوردی در معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری اعلام کرد: سوال این است که سابقه اجرایی خانم مولاوردی تا پیش از این چه بوده است؟! ما در همین مجلس زنانی توانمند همچون خانم جلودارزاده داریم که سابقه سال‌ها نمایندگی دارد.

محمودی در پایان به مذاکره خود با رییس فراکسیون نمایندگان ولایی درباره عدم توجه کافی به زنان ازسوی این فراکسیون و برخی دیگر از مسئولان اشاره کرد و گفت: اکنون فرصت خوبی است که دوستان اثبات کنند، این‌گونه نبوده است. فراموش نکنیم در دولت قبل حداقل یک وزیر زن داشتیم و این‌که حتی یک وزیر زن در کابینه آقای روحانی حضور نداشته باشد، برای این دولت که تا این حد در ظاهر از زنان حمایت می‌کند، زشت و ناپسند خواهد بود.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    مگه احمدی نژاد و روحانی هووی همند که زشته
  • بی نام RO ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    احمدی نژاد از پشتیبانی تمام کسانی که نسبت به وزیربودن زنان حساسیت داشتن برخوردار بود ولی روحانی این پشتیبانی را ندارد دلواپسان و اصولگرایان چون تمام تریبونهای رسمی نظام در اختیارشان بود و هست میتوانند برای روحانی مشکل آفرینی کنند.