مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: ۳۰ درصد سود شرکت فولاد مبارکه به سهام عدالت یعنی آسیب پذیرترین اقشار جامعه و مابقی آن نیز به سایر سهامداران شرکت اختصاص دارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همایش بزرگ شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان مبارکه با حضور دکتر بهرام سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه، زهرا سعیدی نمایندۀ مردم شریف شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی، محمد محمودی شاه نشین عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها و رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور، اعضای شورای تأمین و رؤسا و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان مبارکه و جمعی از معاونان و مدیران شرکت فولاد مبارکه در سالن همایش های مرکز تحقیقات فولاد مبارکه برگزار شد.

در بخش نخست این همایش مدیرعامل فولاد مبارکه با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه از ابتدای دوران ساخت تعامل بسیار سازنده ای با منطقه، استان و کشور داشته و هیچگاه عمل به مسئولیت های اجتماعی خود را به شهر و منطقه ای خاص محدود ندانسته، تصریح کرد: این شرکت در جای جای میهن اسلامی منشأ خدمات ارزنده و پایداری بوده است.

وی با اشاره به عملکرد شرکت گفت: در سال ۱۳۷۱ که بخشهای نخست فولاد مبارکه راه اندازی شد، ظرفیت شرکت 2.4 میلیون تن بود، اما با عملیاتی شدن این تفکر امروز شاهد آن هستیم که ظرفیت فولاد مبارکه با رشد حدود سه برابر به 7.2 میلیون تن افزایش یافته است.

سبحانی گفت: با به بهره برداری رساندن و توسعۀ مجتمع فولاد سبا با ظرفیت 1.6 میلیون تن در منطقۀ لنجان ، افزایش ظرفیت شرکت فولاد هرمزگان جنوب تا ۳ میلیون تن و سه مجموعه شرکت ورق خودرو، فولاد سفیددشت و شرکت تولیدی ورق های پوششدار تاراز در استان چهارمحال و بختیاری و همچنین با مجموعۀ ۵ میلیون تنی گندله سازی و ۵ میلیون تنی کنستانترۀ استان خراسان و با شرکت تولیدی الکترودهای گرافیکی در استان یزد و در نهایت با شرکت فولاد امیرکبیر کاشان، گسترۀ فعالیت و اثربخشی گروه فولاد مبارکه به وسعت ایران معنی یافته و این شرکت به رسالت اولیۀ خود در توسعۀ صنعت فولاد کشور جامه عمل پوشانده است.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه با تأکید بر اینکه مجموعۀ فولاد مبارکه با ظرفیت 10.3 میلیون تن اکنون بزرگترین هلدینگ فولاد کشور، خاورمیانه و شمال آفریقاست گفت: همۀ دستاوردهای فولاد مبارکه به عنوان شرکتی که مولود انقلاب است، از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب میشود.

وی ایجاد اشتغال پایدار را یکی از دستاوردهای شرکت فولاد مبارکه خواند و گفت: این شرکت با عملکرد خوب خود توانسته است به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشاند.

سبحانی تصریح کرد: فولاد مبارکه به منظور ارزآوری برای کشور، امروز بخشی از محصولات خود را به بازارهای جهانی صادر میکند که این نیز افتخار دیگری برای کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در طراحی اولیۀ فولاد مبارکه طرح های زیادی اجرا شد تا این شرکت بتواند در منطقه آثار مثبت و ارزنده ای برجا بگذارد تا جایی که امروز این شرکت توانسته است بیش از ۳۵۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند.

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه با تأکید بر اینکه شرکت فولاد مبارکه یک شرکت ملی است و با بیان اینکه اکنون ۳۰ درصد سود شرکت فولاد مبارکه به سهام عدالت یعنی آسیب پذیرترین اقشار جامعه و مابقی آن نیز به سایر سهامداران شرکت اختصاص دارد، گفت: با موافقت سهامداران در مجامع عمومی شرکت سالانه بخشی از درآمد شرکت به انجام تعهدات شرکت در بخش مسئولیتهای اجتماعی اختصاص مییابد و در این راه شرکت همواره تلاش کرده است با نگاه توسعه محور در منطقۀ همجوار، منشأ خیروبرکت باشد و به جامعه خدمت کند.

وی در همین راستا از مساعدتهای فولاد مبارکه در تکمیل ورزشگاه نقش جهان، حسینیۀ بزرگ شهر مبارکه، احداث پایگاه امداد و نجات در سه راهی مبارکه، مشارکت در توسعۀ اورژانس بیمارستان محمد رسول الله(ص) مبارکه، مشارکت در نوسازی مدارس و کمک به مددجویان بهزیستی به عنوان بخشی از فعالیتهای انجام شده از سوی فولاد مبارکه در بخش مسئولیتهای اجتماعی شرکت یاد کرد.
دکتر سبحانی ادامه داد: باید در نظر داشته باشیم همه باید با نگاه توسعۀ پایدار و تعامل سازنده به صورت بلندمدت فکر کنیم. تصمیمات باید به گونه ای باشد که با نوسانات و تغییرات مقطعی نه تنها اشتغالزایی و توسعۀ پایدار دچار تزلزل و نقصان نشود، بلکه به درآمدزایی بیشتر منجر شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه همچنان به عمل به مسئولیتهای اجتماعی خود پایبند است، گفت: امیدوارم نتایج این همایش به خیروبرکت هرچه بیشتر برای جوانان این مرزوبوم و توسعۀ پایدار منجر شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =