وزیر ارتباطات گفت: انتقادات در حوزه انتخاب مسئولان طبیعی است، اما مردم به مسیر رای داده‌اند و ما باید پیگیر مسیر باشیم و مردم به اشخاص رای نداده‌اند.

محمد جواد آذری جهرمی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد :دولت هم باید به خواسته‌های گروه های سیاسی توجه داشته باشد، اما انچه مهم است مسیر است و نه افراد و اصل بر مسیر و عمل به وعده‌ها است و امید است در این عرصه دین دار باشیم و در جهت توسعه کشور حرکت کنیم.


وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: اصل بر ادامه مسیر و تحقق وعده‌های داده شده است و بودند شناسنامه‌دارانی که از این مسیر خارج شدند.

آذری‌جهرمی بیان کرد: رئیس جمهور سال ۹۲ در یک مسیر سخت با پشتیبانی مردم یک مسئولیت سنگین را قبول کرد و در این مدت برای آرامش و توسعه تلاش کرد و بداخلاقی درون گروهی را کنار گذاشت و شعار صلح را داد.

وی ابراز کرد: با وجود همه مشکلات و ناملایمات مردم در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری با رای قاطع ۲۴ میلیونی رئیس جمهور انتخاب کردند و به طور حتم روحانی از مسیری که قول داد هیچ وقت عدول نخواهدکرد و با هیچ‌کس و در هر سطحی تعارف ندارد.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور و بارها گفتند در مسیر وعده‌های داده شده به مردم از جانم می‌گذرم تصریح کرد: امروزه مهمترین مشکل کشور مسائل اقتصادی و بحث بیکاری است و نباید با طرح مسائل انحرافی دولت را از مسیر خودش منحرف کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با وجود همه مشکلات و ناملایمات مردم در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری با رای قاطع ۲۴ میلیونی، رئیس جمهور را انتخاب کردند و به طور حتم روحانی از مسیری که قول داد هیچ وقت عدول نخواهد کرد و با هیچ‌کس و در هر سطحی تعارف ندارد.

: مقدمات طرح تکاپو به عنوان حوزه مهم در اشتغال این استان، که به صورت زنجیره‌ای و ارتباطی میان حوزه های مختلف و سرمایه گذاری است انجام شده و با انعقاد تفاهم نامه‌ها و برنامه ریزی‌ها محقق خواهد شد، و مشکلاتی در این راستا پیش رو است که باید حل شود.

وزیر ارتباطات بحث اقتصادی را مهمترین مشکل جامعه دانست و گفت: این مسئله آسیب های مختلف اجتماعی را رقم می زند و بیکاری نیز به عنوان عاملی برای هدر رفت مهمترین سرمایه کشور، یعنی نیروی انسانی است.

آذری جهرمی گفت: علیرغم درآمد بالا، میزان اشتغال خالص در سالهای قبل نزدیک صفر بود و متاسفانه در کشور به زیرساخت های اساسی و مهم نپرداختیم و امروز تلاش برای حل مشکلات است.

وی افزود: پرداخت یارانه قدرت خرید مردم را در حوزه هایی بالا برده است، اما بار مالی ایجاد کرده است و برای حل آن باید درآمد و ثروت کشور بالا برود.

وی یکی از حوزه‌های مهم ثروت سازی برای کشور را فناوری دانست و گفت: ظرفیت مناسبی برای توسعه این حوزه داریم و همچنین رفع مشکلات در این راستا لازم است.

آذری جهرمی خاطر نشان کرد: پتانسیل‌ها و نیروهای انسانی مناسبی در حوزه فناوری ارتباطات کشور وجود دارد.

وزیر ارتباطات گفت: فناوری اطلاعات می تواند درآمد زایی مناسبی در حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ایجاد کند.

آذری جهرمی بیان داشت: از مجموع ۹۵۰ شغل هدف گذاری شده برنامه ششم توسعه، تحقق ۱۰۰ هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات به عنوان تکلیف است.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه بحث هوشمند سازی مدارس مطرح شده است و همچنین آموزش رسانه ای این حوزه در راستای کاهش آفات و آسیب ها در دست اقدام است.

وی به دو برنامه مهم اشاره کرد و گفت: کاهش شکاف دیجیتالی و تلاش برای حل آن و همچنین اشتغال با توجه به حوزه هایی مانند طرح تکاپو به عنوان دو موضوع مورد نظر و مهم در این استان است.

آذری جهرمی خواستار توجه به جوانان به عنوان سرمایه های کشور شد و بیان داشت: اگر این حوزه خدمات ما را تولید کنند، پیشرفت می کنیم و در غیر این صورت مردم منتظر نمی مانند و بازار خارجی را جایگزین می کنند.

آذری جهرمی خاطر نشان کرد: دولت در سال ۹۲ در مسیر سخت و با پشتیبانی مردم مسئولیت مهمی را برعهده گرفت و اقدامات مهمی در این مدت محقق شد و توسعه و پیشرفت مناسبی حاصل شد، و دکتر روحانی در این دوره نیز علیرغم همه ناملایمات با رای قاطع رئیس جمهور شد، که این مسیر ادامه پیدا کند و همچنین هرگاه در کابینه و غیر آن انحرافی ببیند با آن برخورد خواهند کرد.

 

آذری‌جهرمی در پاسخ به برخی واکنش‌ها در زمینه انتخاب کابینه دوازدهم اظهار داشت: صحبت‌های حماسی زیاد شنیدیم و باید مراقب باشیم چیزی که سبب تندروی و برهم زدن آرامش جامعه و انحراف مسیر وعده داده شده رئیس جمهور می‌شود، نشویم.

آذری‌جهرمی خاطر نشان کرد: میزان اشتغال خالص در سال‌های قبل با وجود درآمدهای کلان نزدیک صفر بوده و سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی انجام شده که رضایت مقطعی به همراه داشته و به زیرساخت‌های اصلی پرداخته نشده که مشکل داریم.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال زیرساخت‌ها باید فراهم شود تصریح کرد: در حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات عقب ماندگی ۱۲ ساله در سه سال جبران شد.

این مسئول با تشریح ظرفیت‌های ایجاد اشتغال در حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات عنوان کرد: در صورت ایجاد خدمات مطلوب می‌توانیم در حوزه تولید درآمد و اشتغال داشته باشیم.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 703043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =