مهر نوشت: دبیر انجمن لبنی اظهار امیدواری کرد سازمان حمایت وضعیت قیمتی سه فرآورده لبنی را تا دو هفته آینده نهایی کند و گفت: پرداخت فاز سوم مشوق صادراتی به دلیل عدم تامین منابع مالی بلاتکلیف مانده است.

رضا باکری اظهارداشت: فاز سوم مشوق صادراتی لبنیات هنوز پرداخت نشده و سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده منابع کافی برای پرداخت آن در اختیار ندارد بنابراین این مساله تا زمانی که تامین منابع انجام شود بلاتکلیف است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تعیین تکلیف قیمت سه فرآورده لبنی شیر، ماست و پنیر که قرار بود سازمان حمایت درباره آنها تصمیم گیری کند،گفت: برای این سه فرآورده نیز هنوز تعیین تکلیف صورت نگرفته است و بررسی ها ادامه دارد.

رئیس انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه بررسی وضعیت قیمتی این فرآورده ها حدود هشت ماه به طول انجامیده است، افزود: امیدواریم ظرف دو هفته آینده تکلیف این فرآورده ها نهایی شود.

صادرات ٣٤٢ میلیون دلاری لبنیات در ٤ ماهه ١٣٩٦

باکری همچنین از صادرات ١٧١ هزارتن لبنیات در ٤ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: ارزش این صادرات ٣٤٢ میلیون دلار بوده است.

وی درباره آخرین وضعیت صادرات لبنیات به روسیه نیز اظهارداشت: هنوز تغییرات قابل توجهی در زمینه صادرات به روسیه اتفاق نیفتاده است.

باکری ادامه داد: البته صادرات انجام می شود اما نه به آن شکلی که باید باشد؛ چراکه بازار روسیه آزاد نیست و تحت کنترل دولت آن است.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =