تسنیم نوشت: حزب سوسیال دموکرات آلمان که مارتین شولتز نامزد صدر اعظمی و رقیب مرکل از این حزب بود، در اولین واکنش به اعلام نتایج اولیه انتخابات از ورود حزبش به اپوزیسیون خبر داده و تشکیل ائتلاف بزرگی دیگر را رد کرد.

"مارتین شولتز"، نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات بعد از اعلام اولین پیش بینی ها درباره نتایج نوزدهمین انتخابات پارلمانی آلمان که حزبش در آن نسبت به دوره قبل شکست سختی را متحمل شد و بسیاری انتخاب کنندگان خود را از دست داد در اولین واکنش خود اظهار داشت که ما برای اصول و ارزش های رواداری،حس مشارکت و احترام در دوره بعدی انتخابات مبارزه خواهیم کرد. ما در این دور آشکارا نتوانستیم پایگاه رای دهندگان سنتی را بزرگتر کنیم.

همچنین بلافاصله بعد از انتشار اولین نتایج انتخابات پارلمانی آلمان معاون رئیس حزب سوسیال دموکرات تشکیل یک ائتلاف بزرگ مجدد با احزاب متحد مسیحی را رد کرده و ماموریت حزبش را رهبری اپوزیسیون عنوان کرد.

وی همچنین تاکید کرد که حزب سوسیال دموکرات باید شکست بزرگ حزب خود را بر عهده گیرد. ما به یک برنامه ریزی جدید و ابتکاری تازه نیاز داریم.

معاون حزب سوسیال دموکرات آلمان با اعلام اینکه حزبش به اپوزیسیون می پیوندد از نتیجه ای تلخ برای حزب سوسیال دموکرات و همچنین برای تمام دموکراسی پارلمانی با توجه به ورود حزب افراطی به پارلمان سخن گفت.

به نوشته رسانه های آلمانی پیروز انتخابات نوزدهمین دوره پارلمانی آلمان در اصل حزب افراطی جایگزینی برای آلمان است که بر اساس اولین پیش بینی ها با کسب بیش از 13 درصد آراء سومین حزب قدرتمند آلمان شده و به پارلمان راه یافت.

زد دی اف بلافاصله بعد از بسته شدن درهای حوزه های انتخابات پارلمانی آلمان در ساعت 18 به وقت محلی اولین پیش بینی خود درباره نتایج این انتخابات را که معمولا به نتیجه قطعی بسیار نزدیک است اعلام کرد.

نتایج اولیه حاصل از نظرسنجی از رای دهندگان پس از خروج از حوزه‌های رای گیرینشان می دهد که حزب مرکل پیشتاز و قدرتمندترین حزب در نوزدهمین انتخابات پارلمانی است.

بر این اساس احزاب متحد مسیحی در نوزدهمین انتخابات پارلمانی آلمان 33.5 درصد آراء، حزب سوسیال دموکرات 21 درصد، چپ ها 9 درصد و سبزها هم 9 درصد آراء شهروندان در این انتخابات را کسب کردند.

حزب لیبرال دموکرات هم 10 درصد آراء و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم موفقیت چشمگیری به دست آورده و توانست 13 درصد آراء شهروندان را از آن خود کند.

بر اساس پیش بینی زد دی اف، احزاب متحد مسیحی 221 کرسی پارلمان، حزب سوسیال دموکرات 139 کرسی، چپ ها 100کرسی، سبزها 59 کرسی و حزب لیبرال دموکرات هم 66 کرسی را در پارلمان به خود اختصاص خواهد داد.

حزب جایگزینی برای آلمان هم که موفقیت چشم گیری را در این دوره انتخابات پارلمانی به دست آورده و با رایی بالا به پارلمان راه می یابد 86 کرسی را تصاحب خواهد کرد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =