گالری‌ها و نگارخانه‌های تهران در سومین هفته از ماه آبان با 9 افتتاحیه به استقبال مخاطبان می‌روند و نقاشی و ساخت زیورآلات تنها هنرهای مورد توجه هنرمندان در این هفته هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سومین جمعه از آبان ماه حال و هوای پاییزی برای هنرهای تجسمی دارد و خلاف هفته گذشته که شاهد برگزاری 37 افتتاحیه در گونه‌های متنوع هنری بوده‌ایم، این هفته با کاهش شدیدی روبه‌رو هستیم. این هفته تنها 9 نمایشگاه روز جمعه افتتاح می‌شوند که دلیل آن را باید همزمانی با ایام سوگواری اربعین دانست.

البته علاقه‎مندان به هنرهای تجسمی 32 انتخاب برای گردش هنری آخر هفته خود دارند و نمایشگاه‌های پیشین همچنان میزبان بازدیدکنندگان هستند.

این جمعه ششمین کارنمای پژوهشی انجمن هنرمندان نقاش ایران ویژه آثار اعضای بالای ۴۰ سال انجمن هنرمندان نقاش در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

خانه کتاب هم در هفته کتاب، نمایشگاه عکسی از یکصد و ده پیشکسوت اهل قلم برگزار می‎کند.

این هفته همچنین شورای بخش بین‌الملل دهمین جشنواره تجسمی فجر هم کار خود را آغاز می‌کند، تقویت بخش خارجی، شناسایی هنرمندان و آثار شاخص و رایزنی با سفارت خانه‌ها برای هماهنگی و امکان سنجش مبادله آثار هنری از جمله اهداف این بخش است.

در افتتاحیه‌های این جمعه به علت تعداد کم نمایشگاه‌ها، شاهد تنوعی نیستیم و نقاشی و طراحی و ساخت زیورآلات دو هنری هستند که هنرمندانشان با دست پر در این روز به استقبال علاقه‌مندان می‌روند.

در ادامه با جزییات برگزاری نمایشگاه‌هایی که این جمعه افتتاح می‌شوند، هنرمندان و آثارشان بیشتر آشنا خواهید شد.

گالری تم: نمایشگاه نقاشی جواد صبا با عنوان «انسان معاصر» 19 تا 25 آبان برگزار می‌شود. این هنرمند در توضیح این نمایشگاه و انتخاب موضوع آن گفت: «آثاری که موضوعشان انسان بود، بیشتر دوست می داشتم . دنبال رابطه ای بودم که انسان‎های درون تابلو ها را به انسانهای اجتماع وصل کنم. در طول سالها شیوه ها و تکنیک‌های مختلفی را در هنرستان، دانشگاه و بعد از آن تجربه کرده بودم، اما دغدغه اصلی‌ام شیوه و تکنیک نبود. مضمون کار و جامعه شناسی هنر با بیان نقاشی برایم مهمتر بود.»

گالری خانه نگار 14: نمایشگاه نقاشی مرضیه فخر با عنوان «طبیعت بی جان- رئالیسم جادویی» روز جمعه 19 آبان افتتاح می شود و تا هفتم آذر برقرار است.

گالری شیت: نمایشگاه گروهی نقاشی جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات که توسط محمدحسین سوقندی گردآوری شده است 19 تا 24 آبان ماه برپا می‌شود.

گالری گلستان: نمایشگاه زیور و ساخت پارچه آوا قصیری 19 تا 24 آبان ماه برگزار می‌شود.




گالری محسن: نمایشگاه «اپیدمی» با آثاری از سارا عباسیان 19 آبان تا سوم آذرماه برگزار می‌شود. عباسیان با تمرکز بر مناقشات، طراحی هایی را خلق کرده و درآن ها به ریشه دارترین دلایل جنگ پرداخته است .خصومت های تاریخی، درماندگی‌های اقتصادی و بی‌عدالتی اجتماعی و سرکوب سیاسی. او ما را تشویق میکند که درعواقب کوتاه و بلندمدت جنگ تامل کنیم .

گالری مهر مریم: نمایشگاه آثار مجتبی رستمی با عنوان «فصل سوم» 19 آبان تا دوم آذرماه برپاست.

گالری نگر: نمایشگاه نقاشی الهام مقتدایی و حدیث رضایی با عنوان «راز من» از 19 تا 24 برگزار می‌شود.

گالری ویستا: نمایشگاه نقاشی‌های 16 تصویرگر در نخستین سالگرد درگذشت توران میرهادی برگزار می‌شود. این نمایشگاه که «یادگاری» نام دارد با آثاری از مهشید آسوده‌خواه، نگین احتسابیان، بنفشه احمدزاده، عطیه بزرگ‌سهرابی، مرجان ثابتی، هدا حدادی، پژمان رحیمی‌زاده، فرشید شفیعی، مریم طباطبایی، کمال طباطبایی، حسن عامه‌کن، نجوا عرفانی، کیوان عسگری، عطیه مرکزی، مانلی منوچهری و مرجان وفاییان، به کوشش کیوان عسگری گردآوری شده و 19 تا 29 آبان ماه میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

گالری سهراب: نمایشگاه آثار به همراه رونمایی از کتاب «سرخ و سیاه» انتشارات سیته روز جمعه 19 آبان افتتاح می شود. کتاب سرخ و سیاه، مجموعه‌ای از ماندگارترین و درخشان‌ترین آگهی‌های تبلیغاتی متعلق به دوران طلایی تبلیغات تجاری در ایران، در دهه‌های ۳۰، ۴۰ و ۵۰ش. است.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =