اقبال مشتریان به خودروهای SUV لوکس، پای معروف‌ترین ابرخودروسازان را هم به این بازار باز کرده و بنتلی با خودروی «Bentayga V8 2018» قصد دارد استاندارد تازه‌ای برای خودروهای SUV لوکس وضع کند.

به گزارش خبرآنلاین، قلب «وی۸» را نسل جدید موتورهای بنزینی ۸ سیلندر با حجم ۴٫۰ لیتر و مجهز به توربوشارژرهای دوقلو تشکیل می‌دهد.

این موتور نیرومند، ۵۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و می‌تواند خودرو را تنها طی ۴٫۵ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و درنهایت به بیشترین سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

موتور جدید «بنتایگا وی۸» از نظر اقتصادی و کاهش آلایندگی بهینه شده است، به‌طوری‌که در هر ۱۰۰ کیلومتر فقط ۱۱٫۴ لیتر سوخت مصرف می‌کند و آلایندگی کربن‌دی‌اکسید آن ۲۶۰ گرم در هر کیلومتر است.

با افزودن دو لوله اگزوز چهارگانه و ترمزهای سرامیک کربن، وی۸ به اسپرت‌ترین خودروی SUV بنتلی تبدیل شده است. قطر دیسک ترمز در چرخ‌های جلو ۴۴۰ میلی‌متر و در چرخ‌های عقب، ۳۷۰ میلی‌متر است و کلیپرهای بزرگ ساخت بنتلی با بهره‌گیری از ۱۰ پیستون، گشتاور ترمزی مجموع را به بیشترین مقدار ۶۰۰۰ نیوتن‌متر می‌رسانند.

در تزئینات داخل خودرو، بنتلی به تغییرات عمده‌ای دست زده است. سطوح ونیر (چوب جلا داده‌شده) سنتی را با فیبر کربن جایگزین کرده، فرمان خودرو را به زینت چوب آراسته و از چرم خوش‌رنگ سرخ (به رنگ توپ کریکت) استفاده کرده است. صدالبته خریدار برای استفاده از همه این امکانات جدید، باید هزینه بیشتری بپردازد.

سیستم‌های الکترونیکی متنوع «بنتایگا وی۸»، ویژگی‌های خودرو را چنان تنظیم می‌کنند که در هر محیط غیرجاده‌ای بتوان به راحت‌ترین و بهترین کیفیت رانندگی دست پیدا کرد.

سیستم صوتی پیشرفته آن، شبکه‌ای از ۱۸ بلندگو و سوپر-تویتر با توان ۱۹۵۰ وات است که قوی‌ترین سیستم صوتی در خودروهای لوکس به شمار می‌رود.

قیمت پایه این خودرو (کمترین آپشن) در انگلستان ۱۸۶هزار دلار اعلام شده است.

۵۴۵۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =