نماینده مردم آباده بوانات، خرمبید و پارسه گفت:نقش وزارت راه در سیاستگذاری تولید مسکن، بیشتر تصمیم‌گیری است، اما در اجرا تنها ۵ درصد نقش دارد.

به گزارش خبرآنلاین،رحیم زارع در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در موافقت با عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: شاید بنده و آخوندی از یک تفکر نباشیم اماسال گذشته مسایلی متذکر شدم و ایشان گام هایی دراین زمینه برداشت.

او افزود: مجموعه عوامل مختلفی دست به دست هم می‌دهند تا مسکن در کشور ساخته شود، اما زمانی که نگاه سیستمی نداشته باشیم، مشکلات در کشور باقی می ماند.

او با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته بیش از 80 درصد قیمت مسکن را بانکها در قالب تسهیلات می دهند،گفت: این درحالی است که نظام بانکی در کشور ما این ارقام را ندارد و ارزش پول به یکباره یک‌سوم شده است، به همین دلیل تولید مسکن مهر در کشور کاهش یافت. 

زارع گفت: وزارت راه تنها 20 درصد در تولید ساختمان نقش دارد، طی چهار ساله آقای آخوندی، 30 هزار میلیارد تومان به عنوان راهداری برای ساخت زیرساخت‌ها اختصاص داده شده است.

او اضافه کرد: امروز وزارت راه 163 هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌ها نیاز دارد که 8 هزار میلیارد تومان آن را داده‌اند؛ یعنی یک بیستم، بنابراین اگر می‌خواهید آمارها را مقایسه کنید، باید این اعتبارات را هم درنظر بگیرید.

عضو کمیسیون اقتصادی نقش وزارت راه و شهرسازی در سیاست گذاری تولید و توسعه مسکن حدود 60-70 درصد است،گفت: عملکرد 4 ساله ایشان در مسکن مهر به ویژه در منطقه خودم، مثبت بوده  است. 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =