مانورهای خارق‌العاده با هلیکوپتر که نمی‌توانید باور کنید/ چطور ممکن است؟

به تازگی فیلمی از مانورهای خارق‌العاده با بالگرد در فضای مجازی منتشر شده است. این نوع مانورها در فیلم‌های اکشن زیاد دیده می‌شود اما واقعا این چنین مانورهایی مثل پرواز برعکس با هلیکوپتر امکان‌پذیر است؟

به گزارش خبرآنلاین،در فیلم‌های اکشن یا هیجان انگیز جلوه‌های ویژه نقش مهمی را بازی می‌کنند و به همین خاطر شاید برخی این صحنه‌ها را حقه سینمایی بدانند. در آخرین نمونه چنین پروازی در فیلم اسپکتر(از مجموعه جیمز باند) خیلی جنجالی شد. فیلمی که می‌بینید اما کاملا واقعی است و در یک کلام باید گفت چنین مانورهایی امکان پذیر است. اين مسئله به شرطي است كه خلبان بسيار حرفه‌اي باشد و بالگرد هم توانايي اين كار را داشته باشد. يك خلبان حرفه اي با بالگردي مناسب مي‌تواند در مدتي كوتاه اين عمليات آكروباتيك را انجام دهد. از تصاوير فيلم مشخص است كه بالگرد به كار گرفته شده از مدل MBB Bo 105 است.

اين بالگرد سبك و چندمنظوره با دو موتور توليد آلمان است. اين بالگرد از سال 1970 بصورت عملیاتی وارد سرویس شده و در حال حاضر نیز در چندین کشور جهان در نیروهای نظامی و غیرنظامی مشغول خدمت است . این هلیکوپتر مجهز به دو موتور توربوشفت الیسون 250 هریک به قدرت 420 اسب بخار است و تاکنون بیش از 1500 فروند از آن توليد شده است. به گفته خلبان‌ها اين بالگرد در زمره بالگردهايي قرار داد كه امكان چرخش آن توسط يك خلبان آزموده و حرفه‌اي وجود دارد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 665750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =