حدادی کاپیتان جدید ایران در تیم ملی بسکتبال خواهد بود.

پریسا غفاری - خبرگزاری خبرآنلاین؛لیست تیم ملی بسکتبال با حذف ستاره ها  رو شد. درک بائرمن ،سرمربی تیم ملی بسکتبال با چشم اندازبه آینده ، این بار برای رقابتهای انتخابی المپیک و جام جهانی 2017 از ستاره های با تجربه اش فاکتور گرفت. اردوی تیم ملی از 12 اردیبهشت ماه آغاز و بصورت مستمر تا اعزام به مسابقات انتخابی المپیک  در تورین ایتالیا ادامه دارد.

کمیته فنی فدراسیون بسکتبال بعد از یک هفته بررسی و تبادل نظر، روی لیست 22 نفره برای اردو به جمع بندی رسید.  البته در این بین درک بائرمن ،سرمربی آلمانی تیم ملی جلسه  7 ساعته ای  با چهاربازیکن شاخص ؛صمد نیکخواه بهرامی،مهدی کامرانی،حامد آفاق و اصغر کاردوست داشت و با حذف آنها  و هدف چشم انداز به آینده ، تیمی جوان را برای سال 2017 جام جهانی آماده کند. با حذف   چهار بازیکن ،حامد حدادی،اوشین ساهاکیان،محمد جمشیدی،بهنام یخچالی،فرید اصلانی،علی الله وردی،محمد شهریان،آرمان زنگنه،صالح فروتن،محمد یوسف وند،نوید رضایی فر،عدنان دورقی،رسول مظفری،روزبه ارغوان،محمد حسن زاده،حسین رحمتی،میثم میرزایی،سالار منجی،وحید دلیرزهان،امیر صدیقی،سجاد مشایخی و ارسلان کاظمی اردونشینان تیم ملی شدند.نفراتی که ماحصل چهارماه کار بائرمن و بررسی بازیهای لیگ برتر انها بود.

انتخابی که با حضور طولانی مدت او در ایران جایی برای سئوال نمی گذارد.البته به جز سه بازیکن فیکس تیم ملی ؛کامرانی،نیکخواه بهرامی و آفاق که در این لیست نیستند.بازیکنانی چون جواد داوری،سعید داورپناه،آرن داوودی هم عوت نشدند تا نشان دهد او روی جوانگرایی زوم کرده است .هر چند شرایط حامد حدادی ویژه است و حالا حالاها کسی را مثل  او در سطح آسیا نمی توان پیدا کرد.پس کاپیتان آینده تیم ملی ،حدادی برای حمایت از این تیم جوان کاری بس دشوار پیش رو دارد که با توجه به روحیات اخلاقی این بازیکن براحتی میسر است.

اما دعوت از ارسلان کاظمی نگاه دیگری را در پی دارد و اینکه این فرصت به او داده می شود تا با حضور دوباره در تمرینات بتواند خودش را ثابت کند.فرصتی که خیلی ها می گویند بدلیل حضور بعضی بازیکنان   از او گرفته شده است.

به هر حال با یک نگاه به لیست ،می توان به نکات جدیدی هم رسید .حضور بائرمن آلمانی در تک تک بازیهای لیگ و ثبت تواناییها و ضعفهای هر بازیکن در دیدارهای مختلف ،برخوردهای اخلاقی در میدان با داوران و ... سرمربیان همه همه از نگاه تیزبین او جانماند. بائرمنی که  با حضورچهارساله اش در بسکتبال  ایران بدنبال تغییرات بنیادی در این میدان بزرگ است.

البته نباید نادیده گرفت که نبود سه ستاره تیم ملی پیامدهایی را خواهد داشت و بائرمن  و کادرش برای رساندن تیم ملی به دوران اوج سختی زیادی باید تحمل کنند.در این میان هم  باید قهرمانان ملی مان در کنار آنها باشند و با همکاری و دیدی مثبت بسکتبال را به روزهای خوبش برگردانند.

از طرف دیگر قرعه ایران و حضور تیمهای مطرحی چون ایتالیا،یونان ، کرواسی و در کنار آن رقابت با تونس و مکزیک در گروه  ممسابقات انتخابی تورین ایتالیا ،درصد صعود تیم ملی را برای حضور در بازیهای المپیک 2016 کم کرده است و خود همین عاملی شد تا هدف بائرمن برای تشکیل تیمی جوان قوی تر شود و حال باید همه دست درست هم بدهند تا تغییرات شکل بگیرد و بهترین تیم برای جام جهانی 2017 آماده شود.

مسابقاتی که 13 تیرماه با رویارویی ایران و تیم قدرتمند یونان آغاز می شود.

 

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =