مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه تحقق حق‌آبه زاینده رود بهترین راهکار کاهش گرد و غبار در استان اصفهان است، گفت: باید توجه داشت که در حال حاضر با سرعت باد پنج تا هفت متر بر ثانیه گرد و غبار در اکثر مناطق استان اصفهان حاکم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجید بیجندی  در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه هواشناسی نقش حاکمیتی دارد و شرایط را برای دیگر دستگاه‌ها در حوزه آب و هوا پیش‌بینی می‌کند، اظهار داشت: ما در سال‌های اخیر به سمت کاربردی شدن فعالیت‌های هواشناسی گام برداشته‌ایم تا در زندگی شهروندان تاثیر بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر استان اصفهان در بدترین شرایط خشکسالی قرار دارد، اضافه کرد: اصفهان در حال حاضر در انتهای مرز خشکسالی هیدرولوژیکی و ابتدای خشکسالی اجتماعی و اقتصادی قرار دارد و برای خروج از این بحران باید ترسالی‌های متوالی داشته باشیم.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با تاکید بر اینکه تا شهریور ماه ۹۶ تنها در پنج درصد از مساحت استان اصفهان ترسالی وجود دارد، ابراز داشت: باید توجه داشت که طی ۱۷ سال گذشته خشکسالی در استان اصفهان استمرار داشته و استان در خشکسالی بلند مدت به سر می‌برد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌های صورت گرفته در استان اصفهان برای سه ماه آینده استان اصفهان اضافه کرد: بارش‌ها در سال جاری از نیمه آبان ماه آغاز می‌شود و در نیمه غربی بیشترین بارش‌ها را خواهیم داشت.

پاییز سردی را در پیش‌رو خواهیم داشت

بیجندی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود بارش‌های پاییزی استان اصفهان به لحاظ پراکنش زمانی و مکانی مساعد نیست، اضافه کرد: این امر زمینه ساز تشدید شرایط خشکسالی در استان اصفهان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پاییز سردی را نیز در پیش‌رو خواهیم داشت، اضافه کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد در سرچشمه‌های زاینده رود بارش‌های نرمالی را خواهیم داشت اما در مرکز و شرق استان به دلیل خشکی زیاد خاک، بارش‌ها مفید نخواهد بود.

هر گونه توسعه کشاورزی و صنعتی برای استان اصفهان مضر است

بیجندی با تاکید بر اینکه هر گونه توسعه کشاورزی و صنعتی برای استان اصفهان مضر خواهد بود، افزود: همه برنامه‌ریزی‌های استان اصفهان باید بر اساس کم آبی و خشکسالی برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه گرد و خاک جزو جدانشدنی استان اصفهان با توجه به شرایط خشکسالی اخیر است، گفت: باید توجه داشته باشیم در حال حاضر در مناطق مرکزی، شمال، شرق، تالاب گاوخونی و دشت سجری با بحران گرد و خاک روبرو هستیم.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه تحقق حق‌آبه زاینده رود بهترین راهکار کاهش گرد و غبار در استان اصفهان است، تصریح کرد: باید توجه داشت که در حال حاضر با سرعت باد پنج تا هفت متر بر ثانیه گرد و غبار در اکثر مناطق استان اصفهان حاکم می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =