سایه حملات سایبری بر بازار طلای جهانی/ سکه گران شد

به دنبال افزایش حملات سایبری به بانکهای اوکراین و روسیه،قیمت جهانی طلا افزایش یافت.

به گزارش خبرآنلاین، قیمت اونس طلا امروز در بازارهای جهانی رو به افزایش گذاشت.این افزایش که نسبت به روز خبل 1.70 سنت گزارش شده،قیمت اونس را به 1252 تومان در بازارهای جهانی رساند.

تحلیل‌گران بین المللی معتقدند که به تعویق افتادن رای رهبران جمهوریخواه سنای آمریکا درباره اصلاحات بهداشت و درمان تا ماه آینده  و البته وعده‌های اقتصادی شامل کاهش نرخ مالیات و تسهیل مقررات در آمریکا موجب افزایش قیمت طلا شده است.

البته گروه دیگری از تحلیل گران هم می گویند، قیمت طلا با حجم عظیم قراردادهایی که در اروپا خریداری شد، پس از ریزش یکباره‌ای که در معاملات روز دوشنبه رو به بهبود است.

البته نوسان شاخص وال استریت هم به حمایت از قیمت طلا کمک کرد،با این حال تحلیل گران می گویند،طلا به عنوان یک سرمایه‌ گذاری‌ جایگزین در شرایط ابهام سیاسی و مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد و امروز به دلیل شرایط ابهام در سیاست های مالی آمریکا رو به افزایش است.

بازار داخلی متاثر از بازار جهانی

افزایش قیمت طلا در بازار جهانی بر قیمت طلا در معاملات امروز تهران هم بی تاثیر نبود.اگرچه پایان یافتن ایام تعطیلات عید فطر و رونق گرفتن جشن های عروسی بر افزایش قیمت طلا بی تاثیر نیست،اما بازار داخلی مستقیم از اونس جهانی تاثیرمی گیرد،با این حال طلا امروز رو به کاهش بود و سکه گران شد.

امروز هر مثقال طلا در بازار با 500 تومان کاهش به 4 هزار و 993 تومان رسید.هر گرم طلای 18 عیار 115 هزار تومان شد.

در بازار سکه اما قیمت رو به رشد بود.هر قطعه سکه طلای بهار آزادی یک میلیون و 212 هزار تومان،سکه طرح قدیم یک میلیون و 177 هزار تومان،نیم سکه 644 هزار تومان و ربع سکه 376 هزار تومان به فروش رفت.

در بازار ارز هم بعد از دو  روز تعطیلات عیدفطر قیمت دلار اندکی افزایش یافت.هر دلار آمریکا کماکان 3 هزار و 765 هزار تومان،یورو با 1.1 درصد افزایش به 4 هزار و 336 تومان و پوند با 28 تومان افزایش به 4 هزار و 930 تومان رسید.لیر ترکیه نیز یکهزار و 104 تومان به فروش رفت.

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 681033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =