ایسنا نوشت: رئیس قوه قضاییه گفت: دنیا به سمت تحمل‌گرایی در حال حرکت است.

آیت الله صادق آملی لاریجانی در شانزدهمین سالگرد ارتحال آیت الله صالحی مازندرانی در مصلی قائم شهر اظهار کرد: در روزگاری زندگی می کنیم که تعالیم مفسران اصلی قرآنی یک ضرورت است.

وی با اشاره به اینکه در این جهان غربی شدن با سرعت فراوانی در حال انجام است و فراوانی تولید و مصنوعات آنها فراگیر شد،  گفت: امروز پیام اینکه دنیا دار آخرت است در دنیا شنیده می شود و باید به دنبال احیای امر ائمه اطهار بود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز روز نیاز به دعاهای قرآنی است، غنوان کرد: اگر معارف اهل بیت در دنیا جاری شود، انسان از غفلت و انحراف دور می‌شود.

لاریجانی با بیان اینکه هر کسی به اندازه توان خود باید از معارف اهل بیت بهره مند شود، گفت: انسان‌ها نباید با بی توجهی به این معارف غفلت کند و از معارف الهی دور بماند.

وی با اشاره به اینکه باید به سمت علم‌حقیقی پیش برویم و بدانیم علمی که باید به دنبالش باشیم چیست، اظهار کرد: علم حقیقی ائمه اطهار هستند و باید از توان علمی آنها استفاده کرد.

رئیس قوه قضائیه افزود: واقعیت این است که ولایت یک حقیقت بزرگ الهی است و هر ویژگی نیاز به بحث حقیقی دارد اگرچه به قعر امامت و ولایت نخواهیم رسید اما می توانیم ویژگی های این امامت و ولایت را استفاده کنیم.

لاریجانی با اشاره به اینکه بالاتر از هر عبادتی دوست داشتن اهل بیت است و روایات فراوانی درباره بهترین عبادت‌ها وجود دارد، اظهار کرد: بسیاری از این عبادت به همه بخش های آن باز می گردد.

وی افزود: جایی که حب النا اهل البیت به سایر بخش ها نیز بازگردد‌ حب اهل بیت اخلاص در عبادت و فکر در موت و خداوند نیز پدید می آید، انسان اگر محبت اهل بیت قلب او را در اختیار گرفت تبع اهل بیت می شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه باید باب محبت اهل بیت را برای خود باز کنیم، گفت: مسلمانان با حب اهل بیت به دنیا می آیند و به این حب نامگذاری کنند.

لاریجانی با بیان اینکه باید خود را در محضر امام حاضر بدانیم، اظهار کرد: امام معصوم در تمام عوالم حاضر است. غیبت را درست کرده و حجاب را کنار بزنیم، محبت اهل بیت کیمیا است.

وی با اشاره به شهادت امام جعفرصادق( ع) عنوان کرد: توسل کنیم به امامی که باب توسل را به روی پیروان باز کرد. فرصتی برای تربیت چهارهزار شاگرد باز کرد.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =