در جریان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، مسی و رونالدو در همسایگی تیم ملی ایران اردو خواهند داشت.

روزنامه خبرورزشی نوشت: با مشخص شدن محل کمپ‌های ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی در روسیه تیم‌های ملی ایران، پرتغال و آرژانتین از جمله تیم‌هایی هستند که مسکو را برای اقامت خود انتخاب کرده‌اند که از این بین ایران در کمپ تیم لوکوموتیو در منطقه باکوفکا مسکو اقامت خواهد کرد. تیم ملی پرتغال یکی از حریفان ایران در جام جهانی در کمپ ساترن در منطقه کرانوود مسکو تمرین خواهد کرد و تیم ملی آرژانتین هم در منطقه برونیتسی مسکو ساکن خواهد شد اما در همین حال دیگر حریف قدرتمند ایران در جام جهانی تیم ملی اسپانیا ترجیح داده اردوی خود را در جنوب روسیه در شهر کراسنودار و در فاصله ۱۲۰۰ کیلومتری با پایتخت برپا کند.

ایران در کمپ صدرنشین روسیه
تیم ملی ایران در جریان رقابت‌های جام جهانی در کمپ باشگاه لوکوموتیو صدرنشین فعلی لیگ برتر روسیه اقامت خواهد داشت و تمرین خواهد کرد؛ نزدیک‌ترین کمپ فوتبال روسیه به مرکز مسکو، کمپی در منطقه باکوفکا در خیابان لسنایا. فاصله هتل و محل تمرین تیم ملی در این کمپ مجهز ۱۰۰متر است و این کمپ تا فرودگاه فقط ۱۳ کیلومتر و در حدود ۲۵ دقیقه فاصله دارد. دمای هوای منطقه محل اقامت ایران در زمان جام جهانی بین ۱۲ تا ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد بود. در این کمپ دو زمین تمرین با چمن طبیعی در اختیار تیم ملی قرار دارد که مساحت زمین اصلی ۶۶×۱۰۴ مترمربع خواهد بود. تیم ملی ایران با توجه به اقامت در مسکو با شهرهای محل بازی‌های خود سن‌پترزبورگ ۶۳۵ کیلومتر حدود ۸۰ دقیقه، کازان ۷۲۰ کیلومتر حدود ۸۰ دقیقه و سارانسک ۵۱۵ کیلومتر حدود ۶۰ دقیقه پرواز فاصله دارد.


پرتغال در کمپ ۱۱٫۵ هکتاری
تیم ملی پرتغال نیز همچون ایران طی جام جهانی در مسکو اقامت خواهد داشت. این تیم در کمپ ساترن در منطقه کرانوود مسکو ساکن خواهد شد. فاصله هتل تا محل تمرین پرتغالی‌ها در این کمپ ۱۰۰متر است و این کمپ تا فرودگاه ۱۲ کیلومتر حدود ۲۵ دقیقه فاصله دارد. دمای هوای محل اقامت پرتغالی‌ها در زمان جام جهانی بین ۱۲ تا ۲۲ درجه سانتیگراد است. در این کمپ دو زمین چمن طبیعی و یک زمین چمن مصنوعی در اختیار یاران رونالدو قرار دارد که مساحت زمین اصلی تمرین آن‌ها ۶۸×۱۰۵ مترمربع خواهد بود. تیم ملی پرتغال در همین مسکو به مصاف مراکش خواهد رفت اما فاصله آن‌ها با دیگر شهرهای محل برگزاری دیدارهایش شهر سوچی ۱۳۶۰ کیلومتر و حدود ۱۳۰ دقیقه و با شهر سارانسک ۵۱۵ کیلومتر و حدود ۶۰ دقیقه پرواز خواهد بود. کمپ تیم ملی پرتغال ۱۱٫۵ هکتار مساحت دارد.

۱۱ چمن طبیعی در کمپ یاران مسی
تیم ملی آرژانتین یکی دیگر از مدعیان قهرمانی جام جهانی هم در همسایگی ایران و در منطقه برونیتسی مسکو اقامت خواهد داشت. کمپی با مساحت ۹۸۰۰ متر مربع که تا مرکز مسکو ۴۰ کیلومتر فاصله دارد. یاران مسی در این کمپ از هتل تا محل تمرین یک کیلومتر فاصله دارند و فاصله کمپ آن‌ها تا فرودگاه مسکو ۳۳ کیلومتر در حدود ۳۵ دقیقه است. دمای محل اقامت آرژانتینی‌ها هم در زمان جام جهانی بین ۱۲ تا ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد بود. این کمپ دارای ۱۱ چمن طبیعی و یک چمن مصنوعی است که البته فقط ۲ زمین در اختیار تیم ملی آرژانتین قرار دارد. مساحت زمین اصلی تمرین آرژانتینی‌ها ۷۵×۱۱۰ مترمربع است. آرژانتین هم همچون پرتغال یک دیدار در مسکو برگزار خواهد کرد اما فاصله آن‌ها با دو شهر دیگر محل بازی آن‌ها ابتدا شهر نیژنی نوودگراد ۴۰۵ کیلومتر و حدود ۵۰ دقیقه پرواز و با شهر سن‌پترزبورگ ۶۳۵ کیلومتر و حدود ۸۰ دقیقه پرواز خواهد بود.

کمپ اسپانیا در جنوب روسیه
اما تیم ملی اسپانیا دیگر رقیب جدی ایران ترجیح داده اردوی خود را دور از مسکو و در شهر کراسنودار در جنوب روسیه برگزار کند. کمپی با ۸ زمین چمن طبیعی و ۲ زمین چمن مصنوعی که مساحت زمین اصلی تمرین آنها ۶۸ × ۱۰۵ متر مربع است و جایگاه برای حضور ۳ هزار تماشاگر دارد. فاصله هتل تا محل تمرین اسپانیایی‌ها ۱۰۰ متر است و فاصله کمپ آنها تا فرودگاه کراسنودار ۱۴ کیلومتر و حدود ۲۲ دقیقه است و دمای میانگین محل اقامت اسپانیا در زمان جام جهانی بین ۱۶ تا ۲۷ درجه سانتیگراد خواهد بود. البته اسپانیایی‌ها جهت اقامت در کراسنودار در زمان جام جهانی برای دیدارهای خود بهای سنگینی خواهند پرداخت. آنها با شهر کازان ۱۳۹۵ کیلومتر در حدود ۱۳۰ دقیقه پرواز، با شهر سوچی ۱۷۵ کیلومتر در حدود ۴۰ دقیقه پرواز و با شهر کالینینگراد ۱۶۹۵ کیلومتر در حدود ۱۶۰ دقیقه پرواز خواهند داشت.

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =