سرمربی پیشین کره جنوبی به انتقاد شدید از سران فوتبال این کشور پرداخت.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اینترنتی taeguk warriors، تیم ملی کره جنوبی با هدایت اولی اشتلیکه در انتخابی جام جهانی ناکام بود و فدراسیون فوتبال این کشور نیز دست به تغییر زد و شین تایه یونگ را به جای اشتلیکه به عنوان سرمربی جدید خود معرفی کرد.

اولی اشتلیکه، سرمربی آلمانی پیشین کره جنوبی که با این تیم به نایب قهرمانی جام ملت‌های آسیا دست یافت درباره حضور در تیم ملی کره برای اولین بار بعد از اخراج خود به صحبت پرداخت و گفت: من بیش‌ترین دوره را در بین مربیان کره‌ای داشتم و هیچ‌کس اندازه من نتوانسته بود به صورت مداوم روی نیمکت کره بنشیند. کره تیمی است که ۹ بار پیاپی به جام جهانی راه یافته است ولی در این برهه چند بار سرمربی این تیم تغییر کرده است؟ این طبیعی نیست. آلمان در ۳۰ سال گذشته ۵ تا ۶ سرمربی داشته است ولی کره در همین مدت نزدیک ۲۵ مربی داشته است. تیم به جام جهانی راه یافته است و قبلا هم به جام جهانی راه یافته است و چه دلیلی دارد تا سرمربی این تغییر کند. فدراسیون فوتبال کره بیش از حد به رسانه‌ها و مردم گوش می‌دهد و اختیار چندانی ندارد. آن‌ها هیچ حمایتی از من نکردند. من می‌توانستم سرمربی کره بمانم و همین نتایج را کسب کنم. ما برابر ایران بازی داشتیم و می‌توانستیم ایران را ببریم. اگر ایران را نمی‌بردیم حق داشتند من را اخراج کنند.

او درباره شین تایه یونگ، سرمربی فعلی تیم ملی کره و دستیار پیشین خود گفت: شین در نشست خبری خود خیلی بد درباره من صحبت کرد و چیزهایی که حقیقت نداشت به زبان آورد. من اصلا دوست ندارم جواب او را بدهم. او احترامی برای مربی قبل نداشت و این اصلا درست نیست. این یک بی‌ادبی آشکار از سوی او بود و نمی‌خواهم درباره‌اش صحبت کنم.

اشتلیکه در ادامه درباره مردم کره جنوبی اضافه کرد: کره‌ای‌ها مردمانی بیریا ولی پرسروصدا هستند. آن‌ها اغلب فکر می‌کنند باید به دانشگاه رفت تا خوشحال بود و یا این که کار خوبی به دست آورد. در آلمان یک نفر در هفته به طور تقریبی ۳۸ ساعت کار می کند ولی در کره این آمار به ۶۰ ساعت می‌رسد. نسل جوان در کره شرایط خوبی ندارد. زمانی برای ماندن کنار خانواده و تفریح و لذت بردن از زندگی نیست. فرزندان من به دانشگاه‌های سطح بالا نرفتند ولی انسان‌های شادی هستند و برای من به عنوان پدر این خیلی مهم است که فرزندانم شاد باشند.

تیم ملی کره جنوبی توانست به عنوان یکی از تیم‌های آسیای جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد. این تیم در گروهی دشوار با تیم‌های آلمان، مکزیک و سوئد هم‌گروه شده است.
43 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    9 1
    بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد تو خودت را با دستیار های کیروش مقایسه کن