ایسنا نوشت:

قانونگذاران آمریکایی از وزیر امور خارجه این کشور خواستند تا سیاست مقابله با داعش را به دولت ارایه دهد؛ درخواستی که پس از سربریده شدن یک خبرنگار دیگر آمریکایی توسط این گروه تروریستی مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعضای سنا و مجلس نمایندگان آمریکا هشدار دادند که باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور کار چندانی برای مقابله با این گروه تروریستی انجام نداده است.

اد رویس، رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا گفت که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا را هفته آینده و پس از اتمام تعطیلات کنگره، برای ارائه توضیحات فرا می‌خواند.

رویس در مکالمه‌ای تلفنی از اسرائیل که برای یک ماموریت مربوط به کنگره به آنجا رفته به خبرنگاران گفت: همه موافقند که دولت آمریکا نیازمند یک استراتژی است و رئیس جمهور باید به مردم و کنگره درباره اینکه چگونه ما با این تهدید از سوی داعش رویارویی می‌کنیم، توضیح دهد. من انتظار دارم که کری برنامه‌ای را برای عقب نشاندن ارایه کند.

این گروه در فیلمی ویدئویی که روز سه شنبه منتشر شد سر یک خبرنگار آمریکایی دیگر به نام استیون سوتلوف را بریدند.

الیوت انگل، یکی از دموکرات‌های ارشد کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفت، قانونگذاران به خاطر قتل این خبرنگار بسیار هراسان هستند.

اوباما در حال حاضر تحت قطعنامه قدرت‌های جنگ به مساله مقابله با داعش می‌پردازد و این قطعنامه به وی این توانایی را می‌دهد که بدون توافق کنگره برای انجام حملات نظامی آمریکا در مقابله با این گروه تروریستی دستور صادر کند. اما اگر این عملیات برای بیش از 60 روز ادامه یابد، اوباما نیازمند تصویب کنگره است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    35 3
    دولت اوباما چطور می تونه استراتزی در مورد داعش تعریف کنه وقتی دولت بوش اطلاعاتی رو که جمع کرده کلا اشتباه بوده و شبکه شریک های خاورمیانه ای اش را به اشتباه پایه ریزی کرده؟ تعریف استراتژی جدید گمان نکنم در عمر دولت اوباما امکان پذیر باشه. این حرفها بازی سیاسی است.
  • بی نام A1 ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    6 1
    چطور است که هر سوراخی که برای دور زدن تحریمها وجود دارد فورا"توسط آمریکاییها و شرکای اروپایی آن مسدود می شود ولیکن در روز روشن داعش نفت چاههای مناطق اشغالی را استخراج کرده و به لاشخور های منطقه ای می فروشد و با پول آن و کمک دیگران سلاح تهیه میکند و جذب نیرو از چهار گوشه دنیا می نماید و تازه یادشان افتاده که استراتژی تدوین کنند
    • بي نام A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
      2 0
      كاملا موافقم
  • رهگذر IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    2 0
    این هم بازی سیاسیه دو تا خبرنگار بدبخت که چیزی نیست کجا میشه نفت 12 دلاری پیدا کرد؟؟؟؟؟؟