امام جمعه شهرکرد: رسالت علمی و جهادی مورد توجه قرار گیرد

ایرنا نوشت : نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: عمل به رسالت ایمانی، علمی و جهادی بشر باید مورد توجه جامعه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در آستانه هفته گرامیداشت دفاع مقدس باید به رسالت ایمانی، هنگام بازگشایی مدارس به رسالت علمی و در زمان برنامه های ماه محرم الحرام و به ویژه در دهه نخست این ماه به رسالت های جهادی توجه جدی صورت گیرد.
وی افزود: عمل به این رسالت ها می تواند نگاه جامعه بشری را به خود جذب و جلب کند.
نکونام تصریح کرد: انسان در مسیر پر پیچ و خم دنیای کنونی برای رسیدن به مقصد بایستی رسالت های ایمانی، علمی و جهادی را سرلوحه کار خود قرار دهد، از این رو بایستی کوشید تا رسالت توحیدی و ایمانی را تقویت کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ساماندهی وضعیت اموات در استان ضرورت دارد، به همین منظور سیاست گذاری های لازم در شورای فرهنگ عمومی استان انجام شده است.
نکونام افزود: مسئولان اجرایی استان موظفند تا سیاست های مشخص شده از سوی شورای فرهنگ عمومی استان را در این خصوص عملیاتی کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: به منظور ساماندهی وضعیت اموات و مراسم مربوط به آن در استان بودجه ای از محل اعتبارات فرهنگی اختصاص داده می شود.
قاسم سلیمانی دشتکی تصریح کرد: ابلاغ سیاست های مشخص شده از سوی شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری به دستگاه های اجرایی و خدمات رسان می تواند این مهم را ساماندهی کند.
وی یادآور شد: در آستانه هفته گرامیداشت دفاع مقدس، بازگشایی مدارس و دهه نخست محرم بایستی نسبت به فضاسازی دستگاه های اجرایی و تبلیغات محیطی براساس فرهنگ عاشورایی اقدام شود.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: برگزاری برنامه های متنوع با موضوع هفته گرامیداشت دفاع مقدس، بازگشایی مدارس و دهه نخست محرم و قدردانی از فعالان این حوزه ها در بخش های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بزودی بانک اطلاعاتی اقامه کنندگان نماز در استان تهیه می شود.
جواد کارگران دهکردی تاکید کرد: صرفه جویی و پرهیز از اسراف در مراسم، کاهش تعداد مراسم و ساماندهی ترافیکی از مهمترین برنامه های پیش بینی شده به منظور ساماندهی وضعیت مراسم اموات در چهارمحال و بختیاری است.
وی افزود: به همین منظور دبیرخانه دایره متوفیات چهارمحال و بختیاری تشکیل و براساس شرح وظایف دستگاه های اجرایی و خدمات رسان مربوطه در استان فعال می شود.
فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری نیز گفت: همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس بیش از 700 برنامه مختلف در استان برگزار خواهد شد.
سردار علی محمد اکبری تصریح کرد: از این تعداد 500 برنامه برون سازمانی و 200 برنامه درون سازمانی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: یکهزار و 400 هیات مذهبی در استان فعالیت دارد.
حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر مرتضوی اظهار کرد: نشر شعائر دینی، امر به معروف، نهی از منکر و تقویت مبانی دینی از مهمترین وظایف و برنامه های هیات مذهبی چهارمحال و بختیاری است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری نیز گفت: 30 حسینیه از سوی خانواده های شهدای استان ساخته شده است.
فریبرز نجفی تاکید کرد: در این حسینیه ها هر ساله همزمان با فرا رسیدن ایام محرم برنامه های فرهنگی و عزاداری های ویژه ای از سوی خانواده شهدا برگزار می شود.
وی یادآور شد: در هفته گرامیداشت دفاع مقدس برنامه های متنوع فرهنگی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری پیش بینی شده که در روزهای مختلف این هفته برگزار خواهد شد.
در این نشست طرح 'ارائه خدمات آموزشی، مذهبی و فرهنگی به جامعه عشایری' مطرح و تصویب برش استانی آن برای اجرا در چهارمحال و بختیاری به نشست بعدی شورای فرهنگ عمومی موکول شد.
همچنین احکام هفت نفر از اعضای شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری به عنوان 'ناظر شورای فرهنگ عمومی شهرستان های استان' صادر شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =