ایرنا نوشت:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: هیچ اکراه و اجباری در مورد من در کار نبوده و نیست و من تشکر می کنم از مسئولان و مردم که نسبت به بنده لطف دارند.

آیت الله سید یحیی جعفری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان ضمن تشکر از شرکت کنندگان در نماز جمعه کرمان افزود: در طول 37 سال که بنده در سمت امامت جمعه این استان بودم همواره مطیع حضرت امام خمینی (ره) و بعد از ایشان مطیع رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده، هستم و خواهم بود.

وی ادامه داد: اگر بنده توفیقی داشته ام و توانسته ام کاری برای استان کرمان انجام دهم به این دلیل بوده که من همواره مردم را معیار می دانستم و می دانم نه جریان های سیاسی را که البته جریانات سیاسی نیز بخشی از مردم هستند و حرمتشان سر جای خودشان محفوظ است.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: بنده در 37 سال گذشته از خط و خط بازی طبق شهادت دوستان حذر کردم و اگر موفقیتی بوده به دلیل این مهم است.

وی بیان کرد: همه انسان ها یک روز به مرحله کهولت سن و بازنشستگی می رسند و بنده هم از این اصل مهم مستثنی نیستم.

وی تاکید کرد: هیچ اکراه و اجباری در مورد من در کار نبوده و نیست و من تشکر می کنم از مسئولان و مردم که نسبت به بنده لطف دارند.

آیت الله جعفری گفت: عقل و خرد، منشا همه سعادت و خوشبختی ها، فضایل و کمالات است و اگر کسی عاقل باشد از همه چیز بی نیاز و قلب و دلش از رذایل و ناپاکی ها آسوده است.

وی عقل را بزرگترین نعمت الهی و منشا تمام خوبی ها عنوان و اظهار کرد: اگر انسان از عقل و خرد پیروی نکند تبعات این کار را هم در دنیا و هم در آخرت خواهد دید.

وی با بیان اینکه جمعه 30 تیر سالروز بزرگداشت مرحوم آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی است اظهار کرد: مرحوم کاشانی مجاهد به معنی صحیح کلمه بود و تمام عمر شریفش را صرف مبارزه کرد.

امام جمعه کرمان گفت: اگر حمایت آیت الله کاشانی نبود دکتر مصدق این توفیق را پیدا نمی کرد نفت را از دست انگلیس ها خارج کند و صنعت نفت ملی اعلام شود.

وی با بیان اینکه بعدها در مورد آیت الله کاشانی بسیار ظلم و ستم شد افزود: اشتباه مصدق این بود که بهایی ها و توده ای را رها کرد و اینها علیه روحانیت شعار می دادند و اقدامات دیگری انجام می دادند.

آیت الله جعفری ادامه داد: خواص آن زمان نیز در رابطه با دکتر مصدق آنقدر بد عمل کردند که همه آرزو می کردند دولت مصدق سقوط کند و شاه برگردد.

وی تصریح کرد: توده ای و بهایی ها که دشمن سرسخت اسلام و مسلمین هستند موجب سقوط دولت دکتر مصدق و برگشتن شاه به ایران شدند.

امام جمعه کرمان به سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) نیز اشاره کرد و گفت: دشمنان همه ائمه ما را شهید کردند.

وی با بیان اینکه دقت و تفکر در دانش ها عقل انسان را بارور می کند به نقل امام صادق (ع) گفت: سه عامل حسن خلق، فروبردن خشم و نگاه نکردن به نامحرم بر بزرگواری انسان دلالت می کند.

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =