آیا با نوکیا ۸ می‌توان اپل، سامسونگ وهوآوی را شکست داد؟

نیروهای قدیمی نوکیا در کشور فنلاند پشت سر کمپانی HMD قرص و مجکم ایستاده و با عرضه رسمی نوکیا 8 قصد دارند بزرگان قوم گوشی را شکست دهند.

 

به گزارش خبرآنلاین، فنلاندی‌ها هنوز از کودتای آمریکایی علیه برند محبوب نوکیا عصبانی هستند و هرچند برخی کوتاهی‌های خود از جمله نپیوستن به کمپ اندروید را فراموش نکرده‌اند، اما حالا با گنجاندن ویژگی‌های متفاوت در پرچمدار 2017 قصد دارند رقبا را از میدان به در کنند.

نوکیا 8 مهمترین گوشی فنلاندی-چینی است که ادعای مبارزه با آیفون، گلکسی و گوشی‌های هواوی را دارد و با بدنه آلومینیومی، دوربین مجهز به لنز زایس، فناوری صوتی منحصربفرد، ضبط  360 درجه و برخی ویژگی‌های نرم افزاری مانند Bothie می‌خواهد بخشی از کیک بزرگ بازار گوشی را از آن خود کند.

اما به چه قیمتی؟

599 یورو / 546 پوند / 700 دلار / یا حدود 2 میلیون و 600 هزار تومان قیمتی است که برای بازارهای برگزیده تعیین شده است و از سپتامبر به دست مصرف کننده می‌رسد اما واقعا کاربران حاضرند چنین پولی را آن‌هم در حالی که قرار است آیفون 8، نوت 8 و گوگل پیکسل 2 رونمایی و عرضه شود؛ آن را جایگزین کنند؟

نوکیا از دهه 1990 سال‌ها بدون رقیب بود تا اینکه آیفون در سال 2007 آمد و سامسونگ توانست با بستن قرارداد با گوگل برای اندروید، بازار را از آنِ خود کند. نوکیای ورشکسته را در سال 2013 به مایکروسافت فروختند که همان موقع فنلاندی‌ها آن را کودتای آمریکایی نامیدند و تا امروز و با سرِپا شُدنِ نوکیا با کمک تیم چینی-فنلاندی روی حرف خود ایستاده‌اند. ریختن ویندوز روی گوشی‌های نوکیا با نام لومیا نیز نتوانست کمکی به آنها کند و  سرانجام تیم جدید HMD Global تصمیم به پذیرش اندروید گرفته و حالا با گوشی نوکیا 8 به عنوان پرچم‌دار قصد دارد با همه رقبا یک جا بجنگد.

اما آیا واقعا قدرت آن را دارند که هم زمان در چند جبهه بجنگند؟

 

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
    1 24
    تیتر خنده داره اپل و سامسونگ اونقدر قدرتمند شدن که حالا حالا شرکتی نمیتونه شکستشون بده دیگه چه برسه به نوکیا تموم شده
  • محمد A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
    9 1
    نوکیا در عالم گوشی مثل ماشین بنز در صنعت خودروست. هرچند ژاپن و کره در ماشین خیلی پیشرفت کردند ولی آلمان چیز دیگه ای است. اگر نوکیا وارد بازار اندروید بشه کار رقبا سخت و دوباره بازار در اختیار نوکیا خواهد بود.
  • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
    0 0
    اگه میخوای بازار رو تو دست بگیری باید قیمت پایین بدی دست مصرف کننده نه 700 دلار.