۰ نفر
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱

برگزاری جام جهانی در روسیه 100 هزار شغل ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از اتاق بازرگانی تهران، بزرگترین رویداد ورزشی سال آینده میلادی یکی از بزرگترین رویدادهای اقتصادی در دنیا هم هست. مراسم قرعه کشی جام جهانی دیروز در روسیه درحالی برگزار شد که کمتر هوادار فوتبالی به حواشی مالی این رویداد توجه می کرد رویدادی که بیش از 10 میلیارد دلار هزینه روی دست روس ها می گذارد و براساس بعضی تحلیل ها قرار است تنها از افزایش تقاضای کالا و خدمات 3 میلیارد دلار به اقتصاد آن ها کمک کند.

دولت روسیه در اکتبر سال جاری میلادی اعلام کرد که هزینه برگزاری مسابقات جام جهانی 2018،  600 میلیون دلار بیشتر از آنچه مورد انتظار بود، برآورد شده است. روسیه در ماه ژوئن و ژوئیه سال آینده میلادی میزبان 32 تیم فوتبال است. قرار است بازی های جام جهانی در 11 شهر در روسیه برگزار شود و هزاران هوادار فوتبال در این دوماه میهمان کشور خرس ها خواهند بود. دولت روسیه 390.2 میلیارد روبل معادل6.7 میلیارد دلار بودجه به برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 اختصاص داده است. 1.5 میلیارد دلار از این بودجه توسط دولت های محلی و 3.4 میلیارد دلار آن از شرکت های خصوصی و دولتی تامین می شود.

 مسکو تایم نوشت که تحلیل گران مالی معتقدند علی رغم هزینه سنگینی که دولت باید برای برگزاری این بازی ها بپردازد، اقتصاد روسیه از جام جهانی 2018 منتفع می شود. تحلیل گران پیش بینی می کنند که طی برگزاری مسابقات جام جهانی افزایش هزینه ها و ایجاد شغل های کوتاه مدت برای اقتصاد روسیه شبیه به یک شوک عمل کند. براساس این تحلیل ها  تولید ناخالص داخلی روسیه از ماه آوریل تا سپتامبر سال  2018، 0.2 درصد بیشتر شود و دلیل این رشد هم رونق هتل ها، رستوران ها، سوغاتی فروشی ها  و افزایش قیمت ناشی از افزایش تقاضا کالا و خدمات در این بنگاه هاست. در این صورت هواداران فوتبال 3 میلیارد دلار به اقتصاد روسیه کمک می کنند.

سایت استاتیستا اعلام کرده است که دولت روسیه 627 میلیون دلار آمریکا در سازماندهی محلی برای جام جهانی سرمایه گذاری کرده است. برای تامین جوایز، تولید محتوای تلویزیونی، بهره برداری از باشگاه ها، فناوری اطلاعات،  اقامت تیم ها 400 ، 241، 209، 78 و 40 میلیون دلار آمریکا سرمایه گذاری شده است. سایت فیفا اعلام کرده است که 12 استادیوم ورزشی با ظرفیت 550 هزار نفر در روسیه میزبان بازی ها خواهد بود. 27 هتل جدید، 13 بیمارستان و 12 ایستگاه برق برای برگزاری بهتر مسابقات ایجاد شده است و برای ساخت 10 استادیوم 13 هزار نفر به کار گرفته شدند. برگزاری جام جهانی در روسیه 100 هزار شغل ایجاد کرده است.

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =