افشاگری شهردار کرج/زیر بار حرف زور شورا نمی‌روم

مهر نوشت: ماجرای انتصابات شهردار کرج که پیش‌ازاین نقل جلسات شورا بود و موردانتقاد خیلی‌ها، حالا ابعاد تازه‌تری پیداکرده و با واکنش شهردار مواجه شده، واکنشی که بوی افشاگری می‌دهد.

مهدی حاجی قاسمی ‌در نطق پیش از دستور بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر بابیان اینکه مجموعه میلاد شهرداری کرج پیش‌ازاین به‌صورت رایگان در اختیار سمن‌ها قرار می‌گرفت، اظهار کرد: اما امروز این مهم محقق نمی‌شود.
وی در ادامه با اعلام اینکه مدیران باید در خصوص انجام کار انعطاف داشته باشند، افزود: جلساتی در خصوص تأمین منابع مالی پروژه بزرگراه شمالی برگزارشده همچنین باید به این امر اشاره کرد که اعضای شورای شهر باید در جریان بازدید مقامات ارشد استانی از این پروژه قرار بگیرند تا با حضور خود نقطه نظرات لازم را ارائه کنند.
غدیر مهدوی عضو شورای شهر کرج در بخش دیگری بابیان اینکه به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره دانشگاه علامه و عضو شورای شهر کرج طی دو ماه گذشته جلساتی مختلفی را در رابطه با ساماندهی و احیای باغ سیب کرج برگزار کرده‌ایم، افزود: ۸۰ هکتار از اراضی باغ سیب مهرشهر کرج در اختیار دانشگاه علامه قرار دارد که رهاشده است.
وی با اعلام اینکه این میزان از اراضی در اختیار دانشگاه علامه شرایط خوبی ندارد، تصریح کرد: همواره در تلاش بودم تا مشکلات باغ سیب هر چه سریع‌تر برطرف شود لذا دانشگاه با همکاری خود درصدد تحقق این مهم برآمده است.

در راستای احیای اراضی یادشده باغ سیب کرج آبیاری قطره‌ای مدنظر قرار دارد

عضو شورای شهر کرج به بازدید اخیر خود و رئیس دانشگاه علامه از باغ سیب اشاره کرد و گفت: متأسفانه از اراضی در اختیار دانشگاه در این باغ علی‌رغم وجود سه حلقه چاه فعال و دو حلقه چاه غیرفعال، استفاده بهینه نشده است.
مهدوی با تأکید بر اینکه دانشگاه علامه تصمیم جدی در رابطه با احیای باغ سیب کرج دارد، اظهار کرد: درختان چهار اقلیم کشور در ۴۰ هکتار اراضی این باغ که در اختیار دانشگاه علامه است، کاشته می‌شود، باید به این نکته نیز اشاره کرد که هیچ‌گونه سازه بتونی در این اراضی به کار نمی‌رود اما تعدادی آلاچیق از جنس نی برای استفاده مردم و دانشجویان ایجاد خواهد شد.
وی با اعلام اینکه در راستای احیای اراضی یادشده از باغ سیب کرج آبیاری قطره‌ای مدنظر قرار دارد، خاطرنشان کرد: تمام این برنامه‌ها بعد از ارائه به شورای شهر کرج کمتر از هشت ماه اجرایی می‌شود.

شهردار کرج با تأکید بر اینکه اعضای شورا نباید دنبال سناریو گویی باشند، گفت: از ابتدا گفتم عادت ندارم با التماس کاری کنم

عباس زارع نیز دراین‌باره بابیان اینکه احیای اراضی در اختیار دانشگاه علامه از باغ سیب کرج آرزوی شهروندان کرجی بود که خوشبختانه اخبار خوشایندی را در این خصوص شنیدیم، ضمن قدردانی از مدیرعامل سابق سازمان پارک‌های کرج، گفت: با توجه به اینکه باید تمام آب موردنیاز فضای سبز از فاضلاب یا آب خاکستری تأمین شود به همت مدیرعامل سابق سازمان پارک‌ها اولین تصفیه‌خانه محلی برای این امر احداث شد.
اصغر نصیری شهردار کرج در ادامه با اشاره به اینکه پروژه تعریض اتوبان جنوبی شهر کرج ظرف ۵۵ روزبه انجام رسید، افزود: میزان ۸۰۰ متر طول طرح بوده است که به مناسبت میلاد حضرت رسول (ص) افتتاح شد که بازدهی خوبی داشت.
وی بابیان اینکه حضور در محلات کم برخوردار همواره موردتوجه بنده بوده تا مستقیماً در جریان مشکلات مردم و خواسته آن‌ها قرار بگیرم، رحیم خستو و عباس زارع را مورد خطاب خود قرارداد و گفت: بنده برای جایگاه حقوقی اعضا ارزش قائلم اما نه تا جایی که از حق می‌گذرند و به گزافه‌گویی می‌پردازند.
وی با تأکید بر اینکه اعضای شورا نباید دنبال سناریو گویی باشند، از ابتدا گفتم عادت ندارم با التماس کاری کنم، ادامه داد: تا زمانی کار می‌کنم که اصول را مدنظر قرار دهم و به‌هیچ‌عنوان زیر بار این حرف‌ها نمی‌روم.

شهردار کرج: به شایسته‌سالاری که موردنظر عباس زارع است، اعتقاد ندارم چراکه وی درصدد بود برادرش به ریاست سازمان پسماند منصوب شود اما بنده زیر بار نرفتم

شهردار کرج با اعلام اینکه رحیم خستو در جلسه گذشته بحث استخدام و انتصاب‌های اتوبوسی را به مترویی شدن تشبیه کرده است، ادامه داد: به شایسته‌سالاری که موردنظر عباس زارع است، اعتقاد ندارم چراکه وی درصدد بود برادرش به ریاست سازمان پسماند منصوب شود اما بنده زیر بار نرفتم.
وی با اعلام اینکه پسماند به فرد توانمند نیاز دارد، این را شایسته‌سالاری نمی‌دانم، گفت: اینکه دنبال این مباحث باشید و جنجال راه بیندازید هیچ‌گاه از سوی من موردپذیرش نیست.
نصیری بابیان اینکه خط قرمز بنده رعایت اصول و چارچوب قانونی است و هیچ‌گاه از این خطوط عبور نخواهم کرد، ادامه داد: با التماس نیامدم که با التماس بمانم پس لطفاً وارد فضاسازی نشوید.
وی بابیان اینکه ۳۲ دو نفر ظرف این مدت منصوب شدند که چهار نفر مدیر ارشد بودند، گفت: اعضا باید بدانند حق دخالت در انتصابات را ندارند بنده درصدد ایجاد تعامل هستم ولی هیچ‌گاه زیر بار جوسازی نمی‌روم.

شهردار کرج خطاب به اعضای شورای شهر: اگر لازم می‌دانید در جلسه علنی بگویم در سازمان پارک‌ها چه اقداماتی رخ داد

شهردار کرج بیان کرد: ظرف دوره گذشته هزار و ۵۲ نفر وارد سیستم شهرداری شدند همچنین در بحث حوزه خدمات شهری سه هزار و ۶۰ نفر از طریق آب‌وخاک و چهار هزار و ۴۸۶ نفر از طریق پیمانکاران وارد شهرداری شدند، اگر لازم می‌دانید در جلسه علنی بگویم در سازمان پارک‌ها چه اقداماتی رخ داد.
وی گفت: کلیه نهالستان‌ها در حاشیه حریم شهرها باید به شهرداری واگذار می‌شد و سازمان جنگل‌ها نباید سمتی در این خصوص داشته باشد اما ۳۰ هکتار از نهالستان شهر در اختیار سازمان جنگل‌ها است.
نصیری با اعلام اینکه یک هکتار زمین در کرج در حالی به بخش خصوص واگذارشده که سالی ۱۳ میلیون تومان در قبال این واگذاری پرداخت می‌کنند، افزود: پارک جهان‌نما ۴۰۶ میلیون تومان پول برق بدهکار است.
وی گفت: باغستان که افتخار می‌شود در اختیار شهرداری نیست، اما اگر سازمان نظارت ورد کند و برای شهرداری مشکل ایجاد شود باید گفت مشکلات به شکل قانونی برطرف شود.
عباس زارع در پاسخ به شهردار کرج با تأکید بر اینکه به صداقت حرف‌های شهردار تردید دارم، گفت: بردار من ۱۵ سال همکار بنده در شهرداری است، این نکته را به شهردار گوش زد می‌کنم که از دایره صداقت خارج نشود.

آقای شهردار انتصاباتی انجام می‌شودکه قابل پاسخگویی نیست، آیا معیار شما تخصص است؟

وی با تأکید بر اینکه شهردار کرج به بنده اتهام وارد کرده و اسم شخص خاص را در این خصوص نام‌برده است، گفت: این مسئله را پیگیری می‌کنم، اگر ادعای شما ثابت شود استعفا خواهم داد؛ اصل باید در مبنای صداقت قرار گیرد.
وی بابیان اینکه بنده یک‌بار به‌عنوان فردی اصلاح‌طلب یک مشورت را در حوزه روابط عمومی مطرح کردم، گفت: رئیس ستاد بنده به شهردار برای روابط عمومی معرفی نشده است.
رحیم خستو نیز در خصوص اظهارات شهردار گفت: شهردار کرج را انسان باادبی می‌دانستم این صحبت‌ها بنده را شوکه کرد و نشان داد تا چه میزان افراد می‌توانند روی صورت خود کاور بکشند.
وی با اشاره به اینکه اگر نماینده‌ای نتواند سؤالی بپرسد برای من عجیب خواهد بود، شهردار کرج گفت هیچ‌گاه برای آمدن و ماندن التماس نکرده و نخواهم کرد اما قرارهای روز قبل انتخاب خلاف این مهم را نشان می‌دهد، یادآور شد: من نقد می‌کنم و شهامت نقد شنیدن رادارم اما در حوزه نقد کردن از حوزه ادب خارج نمی‌شوم.
وی در پایان به شهردار گفت: انتصاباتی صورت می‌گیرد که قابل پاسخگویی نیست، آیا معیار شما تخصص است؟

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =