اهتمام ویژه استاندار البرز برای برگزاری این دوره از مسابقات قابل تحسین است

کف دست کارگر را باید بوسید/ محدود شدن فقر مطلق حرکت در مسیر آموزه های قرآن است. وزیرکار،تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید کف دست کارگری را که با نورهدایتگر قرآن ،پیچ و مهرهای چرخ تولید را می بندد بوسید گفت: محدود ساختن فقر مطلق در کشور حرکتی در مسیر تحقق آموزه های علوم قرآنی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز،"علی ربیعی"،عصر دوشنبه در آیین اختتامیه "دوازدهمین دوره مسابقات حفظ،قرائت و مفاهیم قرآن کریم"، ویژه جامعه کار و تلاش،که با حضور "دکترمحمدعلی نجفی" استاندار البرز و جمعی از فعالان علوم قرآنی از سراسر کشور در مرکز تربیت مربی کرج برگزار شد،با قدردانی از حضور پیاپی دکتر محمدعلی نجفی استاندار البرز در آیین افتتاحیه و اختتامیه این مراسم،به تببین نقش قرآن در جامعه پرداخت و گفت: قرآن تاثیر فراگیری بر فرد و محیط اجتماعی دارد.
وی ادامه داد: توجه ویژه استاندار البرز به این دوره از مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم جامعه کار و تلاش کشور و میزبانی شایسته البرز دلیلی برای به تعویق انداختن یک سفر کاری و حضور در این محفل انس شد، اهتمام دکتر نجفی در برگزاری چنین همایش با شکوهی برای ترویج خیر جمعی و ایجاد بستری برای بهره گیری از فرامین قرآن قابل تقدیر است.
*کف دست کارگر را باید بوسید
وی بیان کرد: آثار زندگی قرآنی از گذشته باید به امروز باز گردد، تفاوت شگرفی بین افرادی که در کار و تلاش آموزه های قرآنی را سرلوحه قرار داده اند تا سایرین وجود دارد.
ربیعی افزود: زندگی قرآنی علاوه بر تاثیرات فردی بر کار و تلاش نیز تسری دارد.
وی بیان کرد: برکات قرآن بر زندگی فردی و خانواده تاثیرگذار است علاوه بر این از جنبه ای دیگر در جامعه کار نیز حائز اهمیت بشمار می رود.
ربیعی بیان کرد: پیامبر (ص) پشت دست کارگر را نبوسید،کف دست کارگر را بوسید به این جهت که کف دست با ابزار تولید سر و کار دارد و این حاکی از ارزش کار کارگر است.
وی افزود: نقطه ضعف امروز ما این است که وقتی بین عرصه سرمایه گذاری و تولید با آموزه های قرآنی فاصله ایجاد شود ناهنجاری های متعدی بوجود می آید.
وی ادامه داد: تفاوت است بین کارگری که با نورهدایتگر قرآن کار می کند و پیچ و مهره می گذارد و کارآفرینی می کند تا فردی که رانت می کند و پول بدست می آورد و این حاکی از نوع تفاوتی است که در زندگی قرآنی وجود دارد.
وی بیان کرد: جامعه کار ایران امروز نیاز به قرآن و بازگشت به ارزش های دینی دارد،جامعه یکپارچه در عرصه کار و تلاش منبعث از روح قرآن با آموزه های عرفی گرایانه سازگار نیست.
*محدود کردن فقر مطلق حرکت در مسیر قرآن است
وی در بخش دیگری با اشاره به نگاه دولت در بحث رفع شکاف های اجتماعی و لزوم توجه به ارزش های قرآنی گفت: محدود کردن فقر مطلق،بخشی از حرکت های قرآنی است.
وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد: روحیه قرآنی می تواند آسیب های اجتماعی را نیز کاهش دهد.

*مسابقه خیر جمعی جایگزین رقابت برای له کردن یکدیگر شود
وی با تاکید بر لزوم مشق قرآن در تمام مراحل زندگی بیان کرد: امروز عدم وجود آرامش روانی اولین عامل طلاق در جامعه عنوان می شود، درجامعه ای که مسابقه له کردن برای رشد کردن حاکم است در آن جامعه آرامشی بدست نمی آید،باید در مسابقه خیر جمعی شرکت کرد.
وی بیان کرد: در دولت با بهره مندی از منویات مقام معظم رهبری ،کار و تلاش و برنامه ریزی و سیاست گذاری باید به سمت جامعه قرآنی پیش برویم.
350 نفر از نخبگان جامعه کارگری سراسر کشور در دوازدهمین دوره مسابقات حفظ،قرائت و مفاهیم قرآنی به میزبانی استان البرز شرکت داشتند.
در پایان این مراسم با حضور وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی و استاندار البرز و جمعی دیگر از مسئولان، برگزیدگان علوم قرآنی مورد تجلیل قرار گرفتند

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =