استاندار یزد در نشست ستاد انتخابات استان با بیان اینکه انقلاب اسلامی متعلّق به همۀ مردم است، بر انتقال آرمانها و پیامهای عمیق انقلاب به نسل نوجوان و جوان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، سومین نشست ستاد انتخابات استان با حضور استاندار يزد، معاونان استاندار، مديركل دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري، فرمانداران و اعضاي ستاد انتخابات استان در سالن زنده ياد حميديا استانداري برگزار شد.

استاندار يزد در اين نشست ضمن گراميداشت ياد و خاطرۀ حضرت امام خميني(ره) و شهداي انقلاب اسلامي و تبريك ايام الله دهۀ فجر گفت: اين انقلاب و دهه فجر انقلاب اسلامي متعلق به همه مردم است و بايد هرچه بيشتر بتوانيم آرمانها و پيامهاي عميق انقلاب و آن شور و حال انقلابي مردم در سال 57 را به نسل نوجوان و جوان انتقال دهيم.
«سيدمحمد ميرمحمدي» ادامه داد: در تبيين اهداف انقلاب در اكثر مواقع به مسائل عادي پرداخته ايم در صورتيكه مطالب و موارد عميق را در اين ارتباط داريم و اگر اين آرمانها به درستي براي نوجوانان و جوانان بيان شود، آنها را در رابطه با نظام و انقلاب اسلامي غيرتمند مي كنيم؛ عشق و علاقه نسل جوان به انقلاب پايدار و ماندگار مي شود و هيچ تزلزلي در آن به وجود نمي آيد.
وي افزود: رسالت رهبري انقلاب بر دوش حضرت امام خميني(ره) بود و اكنون اين هدايت را مقام معظم رهبري بر عهده دارند اما نگهداري و پاسداري از نظام و انقلاب بر عهده جوانان و مردم است و بايد اين احساس را در آنها تقويت كنيم.

ميرمحمدي خاطر نشان كرد: دهه فجر فرصتي است كه دولتمردان مي توانند خدمات و برنامه های دولت تدبير و اميد به مردم را ارائه دهند، ارتباط خود با مردم را نزديك تر كنند و براي رفع مشكلات و مسائل آنها اهتمام بيشتري داشته باشند.
عالي ترين مقام اجرايي استان گفت: خدا را شاكريم كه در دولت يازدهم فضاي استان يك فضاي همدلي و مردمي است، معاونان، مديران كل استانداري و فرمانداران منشا خدمات و تلاشهاي مؤثري براي خدمت به مردم هستند و چهره مردمي دارند.
وي ادامه داد: خوشبختانه امروز در مجموعه مديريت استان و بين مديران دستگاههاي اجرايي نيز هماهنگي خوبي وجود دارد و آن احساس مسئوليتي كه مورد انتظار است در بين آنها مشاهده مي شود.

امانت داري راي مردم نقطۀ قوّت انتخابات هفتم اسفند

استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود به اهميت انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري و پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا در سال آينده اشاره و بيان كرد: خوشبختانه در برگزاري انتخابات اسفند ماه سال گذشته تجربيات موفق و بسيار ارزشمندي را به دست آورديم.

ميرمحمدي افزود: نقطه قوت انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي امانت داري راي مردم بود و اينكه همه ما به عنوان مسئولان برگزاري انتخابات نشان داديم كه امين مردم هستيم و نتيجه اين مهم جلب اعتماد مردم و مشاركت و حضور حداكثري آنها در انتخابات بود.
وي ادامه داد: مردم وقتي به مسئولان خود اعتماد داشته باشند در تمام موارد خواسته شده همراه ما هستند كه تاكنون هم همين طور بوده است و بنابراين مواضع، عملكرد و رفتار ما بايد به گونه اي باشد كه كوچك‌ترين خدشه اي به اعتماد مردم وارد نشود.

عالي ترين مقام اجرايي استان با بيان اينكه مسئولان بايد سعۀ صدر خود را افزايش دهند، گفت: اگر برخي موارد را حتي براي تقابل و تخريب شما مطرح كردند بايد راحت پذيرا باشيد و به هيچ وجه به فكر مقابله نباشيد بلكه در اصلاح امور و بهبود شرايط عمل كنيد تا آن افراد نيز احساس كنند كه ما در برابرشان از كوچك ترين وظيفه خود در خدمت به مردم خارج نخواهيم شد.
ميرمحمدي برگزاري نشست هاي هم انديشي و هم‌فكري با اقشار و گروههاي گوناگون مردم را در مشاركت آنها بسيار كارساز دانست و خاطرنشان كرد: همواره يكي از برنامه هاي مهم ما برگزاري نشست هاي هم‌انديشي با سازمانهاي مردم نهاد، تشكلها، احزاب، فرهنگيان، دانشگاهيان، دانش آموزان، اصناف، معتمدين، هنرمندان، صنعتگران، ورزشكاران، خبرنگاران، كشاورزان و نخبگان استان بوده است و در اين رابطه به نتايج بسيار خوبي نيز دست يافته ايم.
وي با تاكيد بر اينكه اصلي ترين هدف ما در انتخابات سال آينده بايد افزايش مشاركت مردم و برگزاري انتخاباتي سالم باشد، گفت: هر چه ما بيشتر مردم را نسبت به نقش خود آشنا كنيم، بهتر است و مردم ايران  اسلامي نيز نشان داده اند هر وقت كه مشاركتشان بالا بوده زيباترين انتخابها را رقم زده اند و به بهترين نحو ممكن در سرنوشت خود سهيم شده اند.

استاندار يزد افزود: اين مشاركت بالا به نفع نظام، انقلاب، كشور و مردم است و در سايه اين حضور حداكثري امنيت و آرامش بيشتري خواهيم داشت.
ميرمحمدي بيان كرد: نبايد در انتخاباتی كه مسئول برگزاري آن هستيم، كوچكترين جانبداری يا شائبه آن مشاهده شود كه خوشبختانه در انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي نيز كمترين موضع گيري خارج از قوانين، مقررات و ضوابط انتخابات گزارش و مشاهده نشد و همه بايد اعتقاد و باور داشته باشيم؛ هركسي كه پيروز انتخابات شد منتخب مردم است.

استاندار يزد در مورد تشكيل هيئت هاي اجرايي انتخابات نيز يادآور شد: بايد در انتخابها به گونه اي عمل شود كه كسي احساس نكند كه افراد اين هيئت اجرايي وابسته به فلان يا بهمان رویه ای هستند و بايد افراد مؤمن، متعهد، معتقد، قابل اعتماد و امانت دار انتخاب شوند؛ خط‌كشي ها را كمتر كنيم و يكپارچگي را ملاك قرار دهيم و در اين صورت نتيجه بهتري خواهيم داشت.
ميرمحمدي در پايان سخنان خود از فرمانداران استان خواست اجراي نقشۀ راه توسعۀ فرهنگي و سلامت اجتماعي را در شهرستانها و سطح محلّات جدّي بگيرند و کانون های فرهنگي را با افرادي متشكل از معتمدين محلي تشكيل دهند كه اين كانونها مي توانند در مقابله با آسيبهاي اجتماعي و حوزه هاي ديگر بسيار نقش آفرين باشند.


گفتني است در ابتداي اين نشست هر يك از فرمانداران گزارشي از اقدامات انجام شده در شهرستانهاي تحت مديريت خود براي ايام الله دهه فجر را ارائه كردند و در رابطه با فراهم شدن زمينه هاي لازم براي حضور حداكثري مردم در انتخابات سال آینده با اعضاي ستاد انتخابات استان هم انديشي شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 631489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =