۰ نفر
۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷

منابع محلی می گویند، چین هشدار داده که قوانینی که کمک می کند تجارت معاملات ارزی و رمزگذاری پول دیجیتالی متوقف شود،تا پایان سپتامبر اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از بلومبرگ، این طرح توسط بانک مردم متعلق به حزب حاکم چین ارایه شده تا بر معاملات مالی اینترنتی نظارت شود و هیچ کس از مفاد آن به دلیل آنکه اطلاعاتش خصوصی است،خبرندارد.

پیش بینی ها حکایت از آن دارد سیاست های مالی به سرعت در حال محدودکردن رشد رمزگذاری معاملات اینترنتی است.این محدودیت که به «سرکوب چینی» معروف شده، شامل محدودیت در معاملات بیت کوین در هفته گذشته بود که منجر به کاهش 30 درصدی معاملات از اول سپتامبر تاکنون شده که بیشترین کاهش این پول دیجیتالی را به ثبت رسانده ست.

روز سه شنبه بعد از آنکه  دولت چین این محدودیت را اعلام کرد،بیت کوین با زیان بزرگی مواجه شد، به طوری که خیلی ها گفتند ممکن ست تجارت این پول تا آخر این ماه متوقف شود.با این حال خیلی ها هم می گویند این قوانین محلی نمی تواند محدودیتی ایجاد کند.

محدودیت برای پول رمزگذاری شده، تنها تجارت پول را محدود خواهد کرد، اما مردم می گویند که مقامات برنامه ای برای توقف معاملات معکوس ندارند.

کاربران چینی به عنوان بزرگترین معامله کنندگان بیت کوین که حدود 23 درصد از معامله گران این پول دیجیتالی را تشکیل می دهند،در واقع بزرگترین بخش از معاملات بیت کوین در دنیا را در اختیار دارند. آنها همچنین حجم وسیعی از نقل و انتقال این پول دیجیتالی را به خود اختصاص داده اند.

در حالی که انگیزه پکن برای ممنوعیت معاملات مشخص نیست، آنچه معاملات مالی را مرز بندی و محدود کرده تحت عنوان ریسک مالی اعلام شده و قرار است به زودی در ماه اینده در جلسات حزب کمونیست چین مورد بررسی قرار بگیرد.

افزایش معاملات بیت کوین در چندسال گذشته موجب بروز نگرانی هایی درباره تشکیل حباب و افزایش نگرانی ها در  سقوط معاملات نقدی و سرمایه گذاری در بازارها شده است.

بعضی نشانه ها از بازار حکایت از آن دارد که معاملات اقماری در چین، رمزگذاری پول را دوباره احیا خواهد کرد و دولت  چین نظارت بیشتری بر این بخش خواهد داشت.

مت رازاک رییس اتاق بازرگانی معاملات دیجیتال در واشنگتن پیش بینی کرده است که این محدودیت ها موقتی است و در پایان سال معاملات بیت کوین در چین از سرگرفته خواهد شد.

او در عین حال می گویند که این از سرگیری بعد از ماهها بحث درباره توسعه پول دیجیتالی منجر به صدور مجوز معاملات خواهد شد اما تعداد آنها ممکن است در حد انگشتان دست باشد زیرا دولت چین خواهان شفافیت بیشتر در این معاملات است.

منبع:بلومبرگ

 

3535

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =