ایسنا نوشت: وزیر کشور با بیان اینکه وجود نگاه توسعه‌ای برای استانداران امری ضروری و مهم است، گفت: تمامی استانداران باید برنامه‌های دولت را قبول داشته باشند و پیگیری کنند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز در بدو ورود به فرودگاه شهر بیرجند با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما برای انتخاب استانداران چیست، اظهار داشت: بر اساس ارزیابی هایی که داریم و تقاضایی که از سوی برخی از استانداران وجود دارد دست به جابجایی هایی زده ایم، برخی نیز 4 سال تجربه مدیریت در مقام استانداری دارند که جابجایی آنها برایشان باعث کسب تجارب جدید خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه معیارهای ما برای انتخاب استانداران همان معیارهای مدنظر در دولت یازدهم است، گفت: استانداران باید برنامه های دولت را قبول داشته باشند و پیگیری کنند.

وزیر کشور افزود: استانداران باید اهل تعامل و همکاری و پتانسیل ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها را داشته باشند .

رحمانی فضلی با بیان اینکه وجود نگاه توسعه ای در میان استانداران بسیار مهم و ضروری است، گفت: امیدواریم با تغییراتی که در استان ها صورت می گیرد تجارب جدیدی هم به دست آورند تا بتوانند بهترین خدمات را به مردم ارائه دهند.

همچنین ایرنا نوشت:

عبدالرضا رحمانی فضلی همچنین عصر یکشنبه پس از ورود به بیرجند در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: در چهار سال گذشته در فضای کلی کشور اقدامات خوبی در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و سیاست خارجی انجام شده اما هنوز به نقطه مطلوب که مورد نظر مقام معظم رهبری است نرسیدیم و باید تلاش کنیم به آن نقطه برسیم.

وی بیان کرد: نماینده ولی فقیه به عنوان پدر استان چتر حمایتی خود از استاندار را به عنوان نماینده عالی دولت که نماینده عالی نظام هم است، داشته باشد.

وزیر کشور گفت: کار در استان ها با کار در یک وزارتخانه متفاوت است و استاندار با مجموعه شرایط مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی مواجه و محل رجوع همه مردم است.

وی اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سپاه پاسداران، بسیج، قوه قضائیه، صدا و سیما و نیروی انتظامی با همکاری با استاندار مشکل استان را پیگیری و رفع کنند.

رحمانی فضلی افزود: محمد مهدی مروج الشریعه در گذشته سابقه کار در استان خراسان بزرگ را دارد و بنا شد به عنوان استاندار خراسان جنوبی منصوب شود.

وی با اشاره به خدمات سید علی اکبر پرویزی استاندار سابق خراسان جنوبی گفت: از ایشان در بخش دیگر دولت استفاده می شود.
وزیر کشور عصر امروز (یکشنبه) به منظور شرکت در آیین تکریم و معارفه استانداران قدیم و جدید خراسان جنوبی با استقبال مقامات و مسئولان استان وارد فرودگاه بین المللی بیرجند شد.

وی همچنین در آیین معارفه محمد مهدی مروج الشریعه استاندار جدید و تکریم سید علی اکبر پرویزی استاندار قبلی خراسان جنوبی شرکت کرد.

«محمد مهدی مروج ‌الشریعه» به عنوان استاندار خراسان جنوبی در جلسه 22 شهریور ماه جاری هیات دولت که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری تشکیل شد، به همراه 6 استاندار دیگر از هیات وزیران رای اعتماد گرفت.

وی پیش از این معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی بود و از سوابق اجرایی و مدیریتی در دولت های مختلف برخوردار است.

پیش از این سید علی اکبر پرویزی سکانداری استانداری خراسان ‌جنوبی را بر عهده داشت.

مروج‌ الشریعه ششمین استاندار خراسان‌ جنوبی بعد از ابراهیم رضایی بابادی، سید صولت مرتضوی، قهرمان رشید، وجه‌الله خدمتگزار و سید علی‌اکبر پرویزی است.

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =