گروهی از جوانان ارومیه ای برای هدیه کردن لبخند به دانش‌آموزان اقدام به یک حرکت خیرخواهانه کرده اند.

 

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی،همزمان با فرارسیدن ماه مهر، ماه بازگشایی مدارس گروهی از جوانان خیر و نیکوکار ارومیه ای با کمک خیرین اقدام به تهیه و توزیع بسته‌های نوشت افزار برای دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار و محروم ارومیه کرده اند.
این گروه که کار خود را با نام "گلهای خندان" ابتدا در شبکه مجازی اینستاگرام و تلگرام آغاز کرده اند هدف خود را اهدای لبخند برای فرزندان ایران قرار داده اند.

سرپرست گروه در رابطه با این حرکت جمعی گفت: گروهی ۵۰ نفره شامل ۲ معلم آموزش و پرورش با هدف اهدای صد بسته تحصیلی شامل کیف و نوشت‌افزار به صد نفر از دانش‌آموزان دبستانی محروم مناطق روستایی اطراف اورمیه دور هم آمدند تا لبخند را به دانش‌آموزان هدیه کنند.
وی افزود: این حرکت جمعی روز ۲۸ مرداد با ایده ای دو نفره طرح ریزی شد با حضور جمعی از جوانان خیر که پیش از این در انجمن های خیریه و مردم نهاد نیز سابقه همکاری داشتند و با مشخص شدن اهداف و برنامه ها، ۱۲۰خیر نیز برای کمک به این حرکت خیرخواهانه یاری رساندند.
سرپرست گروه اضافه کرد: مراحل انجام طرح الفبای مهربانی در دو فاز طرح ریزی شد که در فاز اول از تاریخ ۱ شهریور الی ۱۷ شهریور سازماندهی داوطلبان، تحقیق و تحلیل جامعه هدف، سازماندهی فضای مجازی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات، جذب اقلام مورد نیاز و آماده کردن بسته‌های تحصیلی و در فاز دوم تحویل بسته‌های تحصیلی از آغاز سال تحصيلي جديد به جامعه هدف و سپس ارسال مراسلات اسناد به دست خیرین و حامیان طرح انجام خواهد گرفت.
وی گفت: تا به امروز بیش از ۳۰۰ پک به ارزش ریالی ١٧٠ميليون ریال توسط گروه آماده شده و قرار است در روستاهای محروم مرزی روستای صومای برادوست ارومیه توزیع شود.

شایان ذکر است، هرپک «الفبای مهربانی» به بهای تقریبی۵۵۰،۰۰۰ ریال شامل اقلام کیف، دفتر خط‌دار، دفتر نقاشی، مداد پاک‌کن، تراش، جامدادی، بسته مدادرنگی ، خودکار، خط‌کش و لیوان است.
خیرین و نیکوکاران برای مشارکت در این امر خداپسندانه می توانند با عضویت در کانال تلگرامی گروه (اینجا) و یا آدرس اینستاگرامی گروه (اینجا) با این گروه ارتباط برقرار کنند.

گفتنی است، صومای برادوست یکی از مناطقان کم برخوردار مرزی ارومیه است که دانش‌آموزان این منطقه در مدارس کانکسی به تحصیل هستند و نیازمند توجه بیش از پیش مسئولین برای بهبود اوضاع تحصیل کودکان و نوجوانان است.

گزارش: سینا افشاریان

 

46

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =