در راستای اجرای سیاست خصوصی‌سازی در کشور، ۳۴۸ بنگاه دولتی در دولت یازدهم قیمت‌گذاری شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، در راستای اجرای سیاست خصوصی‌سازی در کشور تعداد ۳۴۸ بنگاه دولتی به ارزش ۹۸۹ هزار و ۲۸۹ میلیارد ریال در دولت یازدهم قیمت گذاری شده اند که ۳۴ درصد کل بنگاه های قیمت گذاری شده از سال ۱۳۸۰ تا کنون را شامل می شود.

همچنین ۴۹۳ بنگاه دولتی به ارزش ۱۹۳۹ هزار و ۴۹۱ میلیارد ریال پیش از دولت یازدهم طی مدت ۱۲ سال قیمت گذاری شده اند که ۶۶ درصد کل قیمت گذاری صورت گرفته از زمان اجرای سیاست خصوصی سازی تا کنون را در بر می گیرد.

گفتنی است، واگذاری شرکت های دولتی در کشور از سال ۱۳۸۰ در قالب گروه یک و دو واگذاری ها آغاز شده و طبق قانون سال ۹۳ آخرین مهلت قانونی برای واگذاری شرکت های دولتی تعیین شده که این مهلت در سال های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ تمدید شده است.
بر این اساس، به‌ استناد ماده دو فصل دوم سیاست‌های اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی دولت مکلف است تا ۱۰۰ درصد سهام شرکت های «گروه یک» را به بخش خصوصی واگذار کند.

همچنین در تبصره‌های ماده ۳ فصل ۲ این قانون در خصوص شرکت‌های «گروه ۲» آمده که دولت مجاز است به‌ منظور حفظ سهم بخش دولتی در فعالیت‌های گروه ۲ ماده ۲، همچنان ۲۰ درصد از سهام شرکت‌های حاضر در گروه ۲ را در اختیار داشته باشد و مکلف است ۸۰ درصد باقی‌مانده را به بخش‌های خصوصی، تعاونی و عمومی غیردولتی واگذار کند.

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =