همزمان با هفته پدافند غیرعامل و با هدف افزایش ضریب آمادگی و خوداتکایی دستگاه های اجرایی و ارزیابی میزان پشتیبانی و سنجش تاب آوری نهادهای خدمات رسان در برابر حوادث غیر مترقبه و همچنین میزان آمادگی نیروی انسانی و تجهیزات و شناخت تهدیدات شبکه برق، مانور خروج ایستگاه برق ۶۳ کیلوولت شهر مهاجران در استان مرکزی برگزار گردید.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی فرمانده ارشد ستاد پدافند غير عامل اين شركت ضمن اعلام مطلب فوق بيان داشت : در اين مانور كه با هماهنگي شركت توانير ، استانداري مركزي ،فرمانداري شازند و ديگر مراجع ذيربط در سطح استان برنامه ريزي گرديده بود ايستگاه برق ۶۳ كيلوولت مهاجران بطور كامل از مدار خارج و به ميزان ۷ مگاوات خاموشي به شهر مهاجران اعمال گرديد .
مهندس شبيهي افزود: در اجراي اين مانور اكيپهاي عملياتي، پشتيباني، نيروهاي واكنش سريع ،HSE و خدمات پشتيباني وارد عمل شدند و به منظور عادي سازي شرايط برقرساني به شهر مهاجران با همكاري اكيپ هاي عملياتي شركت توزيع نيروي برق استان مركزي نيز نسبت به رفع اشكالات سيستم اقدام نمودند.
وي اظهار داشت: همزمان با اجراي اين مانور ميزان آمادگي نهادهاي خدمات رسان در شرايط قطع برق از طريق اعزام ارزيابان به ادارات ، بانك ها ، مراكز درماني و امدادي و خدماتي مورد بررسي قرار گرفته و نتايج حاصله استخراج گرديد.
مجید عسگری مدیر کل پدافند غیرعامل استان مركزي با حضور در مرکز ستاد فرماندهي پدافند غير عامل برق منطقه ای باختر به رصدِ آمادگی اكيپهاي عملياتي پرداخت و بيان داشت: برق به عنوان صنعت زير بنايي در فرآيند توسعه اقتصادي کشور و ايجاد زيرساخت هاي توسعه، نقشي ارزنده و اساسي دارد و بسترهاي لازم را براي پويايي و رشد کشور در زمينه هاي گوناگون اقتصادي، صنعتي، فرهنگي و اجتماعي فراهم مي سازد، از اين رو حرکت مستمر کشور در مسير توسعه اقتصادي و ارتقاء سطح رفاه اجتماعي ، تلاش مداومي را در افزايش ظرفيت هاي توليد، انتقال و توزيع انرژي برقِ پایدار را طلب مي کند.
وي افزود: سناریوی تهدید تأسیسات و پایانه های انرژی، یکی از سناریو های احتمالی تهاجم دشمن بر علیه جمهوری اسلامی با هدف حمله به تاسيسات برق و به منظور متوقف کردن عملیات پشتیبانی است و قطع برق و محدود شدن انرژی مورد نیاز، حس مواجه شدن با شرایط سخت تر را القا می کند و در صورتی که قبلا آمادگی مقابله با آن برنامه ریزی نشده باشد می بایست در انتظار آسیب های اجتماعی نیز بود.
مدير كل پدافند غير عامل استان مركزي در خاتمه افزود: اجراي مانور قطع برق در شهر مهاجران را بسيار مفید دانسته و امیدواریم این محکِ جدی، موجب افزایش ضریب آمادگی دستگاه ها بشود.
همچنين مهندس نظيري معاون مدير كل مديريت بحران استانداري مركزي نيز با حضور در مركز ستاد فرماندهي پدافند غير عامل برق باختر از مراحل مانور بازديد و روند عمليات اكيپهاي تعميراتي را بررسي نمود و از اقدامات بعمل آمده قدرداني نمود.
گفتني است: در پايان اين مانور نقاط قوت و زمينه هاي بهبود و آموخته هاي تجارب حاصل از اجراي مانور خروج پست ۶۳ كيلوولت مهاجران با حضور مديرعامل و اعضاء ستاد بحران برق باختر مورد بررسي و تحليل قرار گرفت.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 724001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =