ایسنا نوشت: دونالد جونیور، پسر بزرگ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مبادلات توئیتری خصوصی خود با ویکی لیکس در جریان و بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا از جمله درخواست‌های این وب‌سایت از او برای انتشار افشاگری‌هایش را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اقدام دونالد جونیور در انتشار پیام‌هایش در توئیتر ساعاتی بعد از آن انجام گرفت که پایگاه اینترنتی آتلانتیک به همراه آنها گزارشی را منتشر کرد.

برخی از این تبادلات مربوط به زمانی می‌شوند که وب‌سایت ویکی لیکس اقدام به انتشار ایمیل‌های مسروقه از سیستم‌های کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون کرده بود.

همچنین در این پیام‌های توئیتری ویکی لیکس اظهارنظرهای مثبت پدر دونالد جونیور یعنی دونالد ترامپ درباره ویکی لیکس را تحسین کرده و از ترامپ جونیور تقاضا کرده بود تا اسناد مالیات پرداختی پدرش را برای ویکی لیکس منتشر کند.

این افشاگری‌ها مطمئنا موجب بالا گرفتن تقاضاهایی در کنگره آمریکا به منظور احضار دونالد جونیور برای ایراد شهادت علنی در راستای تحقیقات چند کمیته در مورد مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ خواهد شد.

همچنین این پیام‌ها عنصر جدیدی به این تحقیقات که چندین ماه است متمرکز بر همدستی کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ با دولت روسیه هستند، اضافه خواهد کرد.

ویکی لیکس این مساله را که روسیه منشا ایمیل‌های مسروقه از کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا و افشا شده توسط این وب سایت بوده رد کرده است.

پیام‌های خصوصی که دونالد جونیور انتشار داده نشان می‌دهند که او سه بار به اکانت توئیتری ویکی لیکس پاسخ داده و در یک مورد موافقت کرده که درباره یک کمیته اقدام سیاسی که ویکی لیکس ذکر کرده بود، "پرس و جو کند".

همچنین دونالد جونیور از سایت ویکی لیکس درباره شایعه در مورد افشاگری‌های بعدی سوال کرده است. این پیام‌ها از سپتامبر ۲۰۱۶ آغاز شدند و تا ژوئیه ادامه پیدا کردند. دونالد جونیور اهمیت این پیام‌ها را به هنگام انتشار دادنش کم دانست.

او توئیت کرد: این هم کل زنجیره پیام‌ها با ویکی لیکس (به همراه سه پاسخ بسیار بزرگ من) که یکی از کمیته‌های کنگره تصمیم به افشای گزینشی آن گرفته بود. چقدر مسخره!

وکلای دونالد جونیور این پیام‌ها را در اختیار سه کمیته کنگره که درباره مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ تحقیق می‌کردند، قرار دادند.

وکیل دونالد جونیور در بیانیه‌ای گفت: هزاران سند تحویل این کمیته‌ها شده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =