فعالیت 70 سمن در راستای اعتیاد و مواد مخدر / تاکید بر نقش مهم مردم بر مقابله با مواد مخدر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان از فعالیت ۷۰ سمن در راستای مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر در استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،دکتر حبیب‌الله خجسته‌پور در آیین اختتامیه کارگاه آموزشی منطقه‌ای سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه اعتیاد و مواد مخدر که با حضور "سردار مویدی" قائم‌مقام دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور برگزار شد، اظهار داشت: بحث مبارزه با مواد مخدر دارای حساسیت بالایی بوده و لازم است این موضوع، مردمی و اجتماعی شود تا نتیجه مثبت دریافت شود.
وی با بیان این که هنگامی‌که یک اموری را به یک دستگاه واگذار می‌کنیم ممکن است در همان نقطه باقی بماند، افزود: واگذاری امورات به مردم و دخالت آنان در تصمیمات باعث استحصال نتایج مثبت می‌شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به این که در حوزه مقابله با مواد مخدر باید از نقش مردم به خوبی استفاده کرد، افزود: در حوزه درمان اعتیاد، سازمان‌های مردم‌نهاد در کنار دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بهزیستی می‌توانند اثربخش باشند.
خجسته‌پور در بحث پیشگیری اعتیاد نیز بیان داشت: سمن‌ها در این حوزه می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند و با بومی‌سازی روش‌های علمی متناسب با هر شهرستان، ایفای نقش کنند.
وی با بیان این که حدود 70 سمن در استان در راستای اعتیاد و مواد مخدر فعالیت دارند، افزود: این سمن‌ها وقت خود را برای این کار گذاشتند و تمام توان خود را صرف بحث درمان و پیشگیری از اعتیاد کرده‌اند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =