ایرنا نوشت : معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: نخستین بارش پاییزی موثر در استان منجر به انباشت 25 سانتی متری برف در گردنه ها و ارتفاعات شهرستان کوهرنگ شد.

مهرداد قطره سامانی افزود: همچنین بیشترین بارش باران روزسه شنبه در شهرستان کوهرنگ با 20 میلیمتر و در لردگان با 16 میلیمتر گزارش شده است.
وی ادامه داد:میزان بارش در مالخلیفه 17 میلیمتر، فارسان 13 میلیمتر، اردل 11 میلیمتر، شلمزار 6 میلیمتر و شهرکرد و سایر نقاط استان نیز یک میلیمتر بوده است.
قطره سامانی از وقوع بارش های رگباری برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مناطق کوهرنگ و اردل خبر داد و گفت: پس از آن تا روز دوشنبه هفته آینده هیچ بارشی در استان انجام نمی شود.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، میانگین بارش های استان در سال زراعی جاری (از 1 مهر تا 1 آذر) را 11.5 میلیمتر اعلام کرد و گفت: این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 16 درصد کاهش و در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه 82 درصد کاهش یافته است.
گفتنی است ،چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه کارون و زاینده رود و سرچشمه بخشی از رودخانه دز است.
به سبب وقوع خشکسالی یک دهه اخیر در چهارمحال و بختیاری این استان با کاهش میانگین بارش ها مواجه است که کاهش نزولات جوی استان طی این مدت، استان های اصفهان و خوزستان را دچار تنش آبی کرده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =