ایسنا نوشت: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام با بیان این که بودجه استان در لایحه بودجه سال 97 مبلغ 1450 میلیارد تومان است، گفت: 70 درصد از بودجه کل کشور به امور رفاهی و اجتماعی اختصاص یافته است.

«رحمت‌الله قیصوری» در نشست خبری با موضوع ویژگی‌های لایحه بودجه سال 97 با تاکید بر اینکه تفاوت‌هایی در لایحه بودجه سال آینده با بودجه سنوات گذشته وجود دارد، اظهار کرد: در لایحه بودجه سال 97 تغییر رویکرد از بودجه‌ریزی سنتی به بودجه‌ریزی عملیاتی دیده می‌شود .

وی با اشاره به اینکه در بودجه 97 رسیدن به اهداف مدنظر بیش از گذشته لحاظ شده است، افزود: بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد ، انضباط مالی بیشتری ایجاد می شود و در این نوع بودجه ریزی ردیف بودجه های متمرکز برای سال 97 به میزان 11 درصد کاهش یافته است.

قیصوری با بیان اینکه در لایحه بودجه 97 از تعداد 337 ردیف بودجه ای به 138 ردیف کاهش صورت گرفته است، اضافه کرد: از جمله ویژگی های بودجه سال 97 می توان به عادلانه کردن پرداخت یارانه ها اشاره کرد چرا که روش اجرای هدفمندی یارانه‌ها با مشکلاتی همراه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام با تاکید بر اینکه 350 هزار میلیارد تومان یارانه در این سال‌ها پرداخت شده است، گفت: در طول سال می‌توان گفت که 48 هزار میلیارد تومان یارانه بین اقشار مختلف جامعه پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت می‌خواهد فقر مطلق را از محل یارانه‌ها برطرف کند، ادامه داد: از دیگر مباحث مطرح شده در این لایحه این است که اگر مجلس شورای اسلامی موافقت کند از درآمد حاصل فروش حامل‌های انرژی تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شود.

قیصوری با بیان اینکه در لایحه بودجه 97 دولت در نظر دارد در روند احداث پروژه ها تسریع ایجاد کند، یادآور شد: تعداد 71 هزار پروژه نیمه تمام در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد 65 هزار پروژه استانی و 6 هزار پروژه ملی هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام تمرکززدایی را از دیگر ویژگی‌های لایحه بودجه 97 اعلام کرد و گفت: در راستای اجرای این مهم امور به استان‌ها واگذار خواهد شد و نباید فراموش کرد که اعتبارات استانی از 4 به 24 درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه 870 طرح ملی در کشور به استان‌ها واگذار شده است، افزود: یکی دیگر از برنامه‌های مهمی که در لایحه بودجه 97 در نظر گرفته شده است اشتغال روستایی و عشایری است که مبلغ 12 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این مهم در کشور لحاظ شده است.

قیصوری تغییر رویکرد لایحه بودجه از سنتی به مبتنی بر عملکرد را از ویژگی های بازر بودجه 97 دانست و تصریح کرد: این تغییر رویکرد انضباط مالی، کارایی، اثربخشی، نظارت بیشتر، ایجاد انگیزه برای مدیران، عادلانه کردن پرداخت یارانه ها، حذف فقر مطلق، تمرکززدایی، اشتغال فراگیر روستایی و عشایری و تسریع در اتمام پروژه های نیمه را به همراه دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام با بیان اینکه بودجه استان ایلام به صورت مشخص در لایحه بودجه سال 97 مبلغ 1450 میلیارد تومان است، اضافه کرد: که از این مبلغ 851 میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای (با احتساب بنیاد شهید و آموزش و پرورش)، مبلغ 452 میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی، ملبغ 39.5 میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی شده و 107 میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای ملی است.

وی با تاکید بر اینکه مساحت و جمعیت 2 فاکتور مهم در بودجه ریزی هستند، اظهار کرد: اعتبارات تملک دارایی ها (عمرانی ملی) در سطح کشور با کاهش 16 درصدی همراه بوده که این رقم برای استان ایلام به 7.5 درصد رسیده است.

قیصوری با اشاره به اینکه بودجه سال 96 در حدود 50 درصد تخصیص یافت؛ گفت: بودجه پژوهشی 1 درصد از سال آینده به صورت سرجمع در اختیار شورای برنامه‌ریزی استان قرار خواهد گرفت.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =