رئیس اسبق کمیته ملی المپیک در گفت‌وگو با میزان گفت: به نظر من صالحی امیری خبره ورزشی نیست و این موضوع را به خودش هم گفتم.

مصطفی هاشمی‌طبا در خصوص این که آیا صالحی امیری خبره ورزشی است یا خیر، گفت: کسانی که صالحی امیری را به عنوان خبره ورزشی انتخاب کردند تشخیص داده‌اند که او خبره ورزشی است. البته به نظر من صالحی امیری خبره ورزشی نیست و این موضوع را به خودش هم گفتم.

وی ادامه داد: کسانی که صالحی امیری را به عنوان خبره ورزشی انتخاب کرده‌اند عنوان کرده‌اند که این انتخاب بر اساس تبصره 5 ماده 5 بوده است. در حالی که در این تبصره آمده که کمیته ملی المپیک می‌تواند نمایندگانی را از سایر ارگا‌ن‌ها بپذیرد البته مجمع باید عضویت این افراد را تصویب کند. بنابراین انتخاب صالحی امیری باید با تصویب مجمع صورت می‌گرفت. ضمن این که حتی اگر مجمع هم حضور صالحی امیری را به عنوان عضو قبول می‌کرد باز هم نمی‌توان از عنوان خبره ورزشی برای او استفاده کرد.

رئیس اسبق کمیته ملی المپیک تصریح کرد: حق افرادی مثل افشارزاده، سجادی، رحیمی، دهخدا یا حتی من در این زمینه ضایع شده است و من مخالف این موضوع هستم که فردی به صورت ناحق در جایگاهی قرار بگیرد. طبق اساسنامه صالحی امیری باید خبره بازی‌های المپیک باشد اما مطمئنا او چنین شرایطی را ندارد.

هاشمی‌طبا در پاسخ به این سوال که آیا حضور صالحی امیری در انتخابات کمیته ملی المپیک، دخالبت دولت در این انتخابات محسوب می‌شود، اظهار داشت: چند وقت پیش سلطانی‌فر در مصاحبه‌ای گفت که از کمیته بپرسید چرا صالحی امیری را انتخاب کرده است. حتما سلطانی‌فر خودش را از این موضوع مبرا می‌داند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر به عنوان خبره ورزشی انتخاب می شد در انتخابات این کمیته نامزد می‌شد یا خیر، گفت: عضویت در مجمع نیازی به مقررات خاصی ندارد اما برای نامزد شدن طبق قانون کسانی که بازنشسته هستند نمی‌توانند در نهادهایی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند مسئولیتی داشته باشند با این حال من می‌توانستم در انتخابات کمیته ملی المپیک نامزد شوم چون می‌توانستیم عنوان کنیم که از وجوه دولتی استفاده نخواهیم کرد ضمن این که طبق قانون بازنشسته‌ها می‌توانند به صورت پاره وقت فعالیت کنند.

رئیس اسبق کمیته ملی المپیک در پایان خاطرنشان کرد: اگر عضو مجمع کمیته ملی المپیک بودم امکان این که در انتخابات این کمیته شرکت کنم وجود داشت اما حتما خبره ورزشی نبودم که انتخابم نکردند.

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    2 1
    نه توخبره ای.گل خندان.گللللم