ایرنا نوشت : استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست ویژه بررسی مشکلات چهارخطه شدن محور ارتباطی شهرکرد - شلمزار، ضرب الاجل برای تخصیص کامل اعتبارات رفع نقاط حادثه خیز محورهای ارتباطی این استان را صادر کرد.

اقبال عباسی با تسلیت درگذشت 6 تن از جمله اعضای یک خانواده در حادثه رانندگی عصر روز سه شنبه در این مسیر تاکید کرد: تاکنون 60 نقطه حادثه خیز در محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری شناسایی شده که رفع این نقاط 836 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که برای سال جاری 400 میلیارد ریال در نظر گرفته شد.
وی با بیان این که تمامی نقاط حادثه خیز چهارمحال و بختیاری باید تا پایان سال 1397 رفع شود، یادآور شد: رفع نقاط حادثه خیز استان نسبت به احداث راه های ارتباطی جدید در اولویت مسئولان اجرایی قرار گیرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: احساس می شود در چهار خطه شدن محور ارتباطی شهرکرد - شلمزار سستی شده است.
وی گفت: ارتقای وضعیت علائم هشدار دهنده راهنمایی و رانندگی، تقویت امور مرتبط با پلیس راهنمایی و رانندگی، درخواست همکاری مردم در اجرای طرح ها، معرفی افراد مزاحم و مانع در اجرای پروژه ها به مراجع قضایی و مردم و برخورد جدی با متخلفان باید در اولویت قرار گیرد.
عباسی تاکید کرد: مسئولان اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از فردا نسبت به فعال کردن طرح چهار خطه شهرکرد - شلمزار اقدام کنند.
وی افزود: پیش از این توافق هایی با برخی مالکان زمین های واقع در طرح احداث باند دوم چهار خطه شهرکرد - شلمزار صورت گرفته و نباید اکنون توافقات قبلی نادیده گرفته شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: عملیات اجرایی آن بخش از طرح چهار خطه شهرکرد - شلمزار که در مالکیت دولت قرار دارد، با اولویت انجام شود.
وی یادآور شد: ایجاد باند کند رو ویژه وسائط نقلیه سنگین در گردنه های چهارمحال و بختیاری مورد توجه مسئولان مرتبط قرار گیرد تا تصادفات دسته جمعی در این مسیرها کاهش یابد.
عباسی اظهار کرد: حساسیت برای حفظ جان انسان ها نیازمند اقدامات به موقع است و وقوع این گونه حوادث رانندگی در محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری و به ویژه در نزدیکی مرکز استان زیبنده مدیران نیست.
رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تصادف عصر سه شنبه در محور ارتباطی شهرکرد - شلمزار در فاصله 500 متری دوربین کنترل سرعت رخ داده است.
سرهنگ رحمت الله نجفی تاکید کرد: راه ارتباطی شهرکرد - شلمزار بعد از جاده شهرکرد - سورشجان به عنوان دومین محور پر ترافیک چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.
وی افزود: تردد در راههای ارتباطی چهارمحال و بختیاری از مسیر شهرستان های شهرکرد - فارسان - اردل - کیار - کوهرنگ به استان خوزستان انجام می شود.
نجفی تصریح کرد: به طور میانگین روزانه افزون بر 10 هزار وسیله نقلیه از محور ارتباطی شهرکرد - شلمزار تردد می کنند.
در حادثه رانندگی عصر سه شنبه بین یک دستگاه مینی بوس و سواری پژو در جاده شهرکرد - شلمزار در محل شمس آباد از توابع شهرستان شهرکرد 6 تن کشته و 3 تن مصدوم شدند.
در این حادثه رانندگی 5 نفر از اعضای یک خانواده در دم جان باختند که سه تن از جان باختگان کودک بودند.
همچنین یک تن از چهار مصدوم این حادثه پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.
سرهنگ رحمت الله نجفی رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری علت این حادثه را سبقت و انحراف به چپ سواری پژو اعلام کرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =