کارگروه های پژوهشی در فرمانداری ها فعال شود

دبیرکل ستاد هفته پژوهش و فناوری استان البرزو رئیس دانشگاه پیام نور استفاده از ظرفیت نمایشگاه هفته ی پژوهش برای تجاری سازی ایده ها را ضروری دانست و گفت: کارگروههای پژوهشی در فرمانداریهای استان فعال شود.

به گزارش خبر آنلاین وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، اسحاق جلالیان با بیان این مطلب در جلسه دبیران کمیته های هفته پژوهش که با حضور فرمانداران شهرستان های تابعه استان برگزارشد اظهار داشت: بدون شک در جامعه امروز نقش و اهمیت پژوهش و نیز فناوری حاصل از پژوهش در تمام ارکان زندگی بر همگان مبرهن و آشکار است؛ به طوری که در جزء جزء امور روزمره گرفته تا سطوح مدیریتی و عملیاتی کشور پیشبرد امور، بهینه‌سازی عملیات و افزایش بهره‌وری، بدون نقش پژوهش، فناوری و نوآوری تقریبا غیرممکن است.
وی افزود: در این راستا نیازمند مشارکت و تعامل همه فرمانداری های تابعه استان و مراکز و دستگاه های اجرایی مرتبط برای برگزاری هر چه شایسته تر برنامه های هفته پژوهش و فناوری هستیم.
جلالیان تصریح کرد: دبیران کمیته ها باید در هفته پژوهش و فناوری پیشرفت را همواره مدنظر قرار داده و با همکاری و مشارکت یکدیگر برای ترویج پژوهش و فن آوری ها در میان اقشار مختلف جامعه قدم‌های مثبتی بردارند.
دبیرکل ستاد هفته پژوهش و فناوری استان البرزو رئیس دانشگاه پیام نور در ادامه خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی به موقع در رابطه با برنامه ها و فعالیت های هفته پژوهش و فناوری امری ضروری است که نیازمند مشارکت همه مراکز مرتبط در این زمینه است تا ان شاءالله بتوانیم آیین باشکوه، بانشاط و خوبی را در شان جایگاه استان البرز برگزار کنیم.
جلالیان، با تاکید بر اینکه برنامه های هفته پژوهش با حمایت و زیرنظر استانداری برگزار می شود، خاطرنشان کرد: اهتمام و تعامل مراکز شرکت کننده استان، فرمانداری های شهرستان های تابعه استان در امر اطلاع رسانی و برگزاری برنامه های هفته پژوهش و فناوری لازم و ضروری است.
وی افزود: در این راستا در خواست می شود فرمانداران شهرستان های تابعه استان با تشکیل شورای اداری در شهرستان نسبت به اطلاع رسانی هفته پژوهش در بین دستگاه ها اهتمام ویژه اشته باشند.
در این مراسم دبیران کمیته های اجرایی، تبلیغات و اطلاع رسانی و نمایشگاهی ستاد پژوهش و فناوری استان البرز به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته به مناسبت هفته پژوهش امسال ارائه نمودند.
رئیس پارک علم و فناوری البرز و دبیر کمیته نمایشگاه گفت : هفته پژوهش فرصت مناسبی است که ایده های برتر و نوآوری ها در سطح استان و کشور شناسایی و ارزیابی شوند .
ربانی افزود: به منظور توجه هرچه بیشتر و اهمیت دادن به مباحث پژوهش و فناوری ، هفته پژوهش زمانی است که سازمان ها و ادارات و دانشگاه ها سعی در ارائه فعالیت ها و تلاش های خود در طول یک سال گذشته در حوزه پژوهش و فناوری دارند و فرصت مناسبی است که اقشار مختلف جامعه با توانمندی ها و خدمات مراکز پژوهشی و علمی و سازمان ها در حوزه پژوهش و فناوری آشنا شوند.
وی افزود: در این راستا در نمایشگاه امسال باید محصولات فناورانه و تولیدات فناورانه ارائه شود و با اهداف اقتصاد مقاومتی و دانش بینان باشد.
ربانی گفت: همچنین توانمندی های فناوری استان احصاء شود تا بازار مصرف شناسایی شود و بازدیدگان از نمایشگاه نیز تخصصی می شود.
قباد نعمتی دبیر کمیته اجرایی هفته پژوهش استان البرز نیز بر ضرورت توجه مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، مؤسسات مرتبط با پژوهش و فناوری استان البرز به برگزاری مراسم‌های نمایشگاه بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری تاکید کرد و اظهار داشت: هفته پژوهش فرصت مغتنمی است تا آخرین دستاوردهای علمی و فناورهای نوین را نه تنها در سطح کشور بلکه بازتاب منطقه ای داشته باشیم.
وی انعکاس و اطلاع رسانی هفته پژوهش و فناوری را زمینه ساز ترویج فرهنگ پژوهش دانست و گفت: تشویق و ترغیب پژوهشگران و فناوران استان به تولید بیشتر علم و فناوری می‌شود.
وی افزود: از این رو باید از ظرفیت های استان برای شناسایی فناوران در برگزاری نمایشگاه بهره مند شد.
*فضاسازی شهری برای هفته پژوهش/مستند سازی هفته پژوهش انجام می شود
مهدی طوسی دبیر کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد هفته پژوهش و فناوری استان البرزهم در این جلسه ضمن تشریح اقدامات این کمیته گفت: تاکنون این کمیته هماهنگی های لازم را با رسانه های استان برای اطلاع رسانی در خصوص هفته پزوهش در استان البرز صورت گرفته است.
وی گفت: ستاد خبری این هفته تشکیل می شود و در پورتال استانداری هم بخش ویژه‌ای را برای انعکاس اخبار هفته پژوهش در استان ایجاد می کنیم.
دبیر کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد هفته پژوهش و فناوری استان البرز ادامه داد: یکی از اقدامات مستند سازی اقدامات هفته پژوهش است که باید انجام شده و برای وزارت کشور ارسال شود.
همچنین در این نشست به راه اندازی سایت ستاد پژوهش و فناوری بمنظور جمع آوری و انعکاس فعالیت های پژوهشی در طی سال، اشاره شد.
در این جلسه مقرر شد تا یک نشست خبری با حضور مسئولان این ستاد در هفته آینده برای اطلاع رسانی برگزار شود.
لازم به ذکر است که برنامه های هفته پژوهش و فناوری امسال از 4 تا 10 آذر ماه جاری در استان البرز برگزار می شود

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =