۰ نفر
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۷

«برای خودکشی راه‌های ارزان‌تری وجود دارد.» این کامنتی است که یکی از کاربران خبرآنلاین در پاسخ به این سئوال که آیا تسهیلات 15 میلیون تومانی خرید خودرو کافی است؟ ارسال کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، این تنها واکنش طنازانه کاربران خبرآنلاین به این سئوال نیست. به نظر می رسد وقتی نارضایتی از خودروسازان داخلی و سیستم بانکی در هم آمیخته می شود،کار به طنزپردازی هایی از این دست می رسد.

جواد،یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین گفته است: "صد درصد کافیست. زیاد هم هست. مخصوصا با این سود ناچیز قرض الحسنه اسلامی. اصلا تمام دشمنان ما در حسرت چنین وام هایی هستند. تا کور شود هر آنکه نتواند دید."

واکنش علی کاخکی به این سئوال نیز این گونه بود: "منو این همه خوشبختی محاله...محالهههههههههههههه".

کاربر دیگری نیز در پاسخ به این سئوال گفته است: "ما حاضريم ١٥ مليون هم بديم تا فرغون سازي ها را براي هميشه تعطيل كنيد."
تسهیلات خرید خودرو در حال حاضر 15 میلیون تومان است،بسیاری این تسهیلات را تسهیلات خرید پراید و نه خودرو خوانده اند و تاکید کرده اند:" اگر پراید را خودرو بدانیم، این تسهیلات برای خرید کافی است."انتقاد از سود بالای وام خرید خودرو فصل مشترک بسیاری از اظهار نظرها بود . کاربران خبرانلاین تاکید کرده اند دریافت 15 میلیون تومان وام برای خرید خودرو و باز پس دادن 30 میلیون تومان اصلا توجیه ندارد. بسیاری قسط 600 هزار تومانی را نیز بسیار بالا دانسته اند.

مصطفی تاکید کرده است: "در اکثر نقاط دنیا کمپانی تولید خودرو .خودرو را اقساطی و بلند مدت و باسود نهایت یک درصد به خریدار ارایه می کنند در این میان کشورهایی که تولید خودرو ندارند و یا نمی توانند از کمپانی های قوی مثل تویوتا یا خیلی کمپانی های دیگر استفاده میکنند تا مردم در رفاه باشند اگر نمی توانید از طریق خودرو سازی اشتغال ایجاد کنید راه بسیار زیادی هست برای اشتغال ولی خودرو بی کیفیت و با قیمت بالا به مردم ندهید ".

رادان نیز در این خصوص گفته است:" با نگاهی به قیمت خودروهای موجود در بازار به نظر می رسه برای آن دسته از افرادی که توان پرداخت اقساط این وام را دارند این مبلغ گشایش خاصی در حق گزینش خودرو ایجاد نمیکنه و از سویی برای آندسته از شهروندان که این مبلغ راهگشاست بازپرداخت آن مشکل خواهد بود از سویی شرایط پرداخت و گردآوری مدارک مورد نیاز هم برای این گروه کار دشواریست.شاید بهتر باشد که این تسهیلات مستقیما از سوی تولید کنندگان یا نمایندگی های وارد کنندگان به خریداران داده شود تا به کاهش کاغذ بازی و امور اداری بی جهت بیانجامد و در ضمن بانک ها هم نگاه خودشون رو به سوی فعالیت های دوراندیشانه و صنعت محور برگردانند واز فعالیت در مسیر دلال گونه وسودهای کوته بینانه دست بکشند.باشد که روزی شاهد این حجم نارضایتی از خودروسازان وبانک ها و دولت نباشیم."

برخی با ذکر مثال هایی از وضعیت پرداخت تسهیلات خرید خودرو در دیگر کشورها دست به مقایسه زده اند.
واکنش یکی از کاربران خبرآنلاین اما در این میان متفاوت بود: وی نوشته است: " یکی می مرد ز درد بی نوایی؛ یکی می گفت خانم زردک می خواهی ؟ "

 

35225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    0 0
    معلومه که بالاست