ایلنا نوشت: فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: گروه های مهندسی نیروی زمینی سپاه برای امداد رسانی به زلزله زدگان از مناطق شمال غرب اعزام شده اند و در منطقه مستقر هستند.

سردار محمد پاکپور درباره آخرین اقدامات انجام شده نیروی زمینی سپاه در امداد رسانی به زلزله زدگان غرب کشور اظهار داشت: روزانه هزاران پرس غذا برای زلزله زدگان تهیه و بین عزیزان حادثه دیده توزیع می کنیم. در روستاها از نظر غذا مشکلی وجود ندارد. دولت، هلال احمر و ستاد بحران و سپاه همه در حال تلاش هستند تا کمک قابل تحسین مردم را به دست زلزله زدگان منطقه غرب کشور برسانند.

وی درباره ساز و کار توزیع چادرها افزود: براساس تعداد خانوار روستاها آمار گرفته و برهمین اساس چادرها تا روستاهای دورافتاده توزیع می شود.

سردار پاکپور با بیان اهمیت توجه به اسکان میان مدت و دراز مدت زلزله زدگان یادآور شد: با توجه به اینکه زمستان نزدیک است؛ باید برای اسکان میان مدت و سپس بلند مدت فکری اساسی شود. در حوزه امداد پزشکی ۶ بیمارستان صحرایی از سوی نیروی زمینی سپاه ایجاد شده است که هدف از آن کمک رسانی و خدمت رسانی هرچه بیشتر به حادثه دیدگان زلزله اخیر است. این بیمارستان در درمان مجروحان و مصدومان نقش مهمی را ایفا کرده است.

وی تاکید کرد: ما گروه های مهندسی خود را برای تسریع پروسه آوار برداری از شمال غرب به منطقه اعزام کردیم و بیش از ۱۰۰۰ دستگاه تجهیزات مهندسی در منطقه برای آوار برداری و عملیات مهندسی مستقر هستند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان ابعاد سرعت عمل یگان های سپاه در امداد رسانی ضربتی به زلزله زدگان گفت: گروه های مهندسی نیروی زمینی سپاه پس از وقوع زلزله غرب کشور به سرعت وارد عمل شدند و مسیرها را باز کردند.

محدودیت بهداشتی مردم زلزله‌زده

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛

سردارمحمدنظر عظیمی فرمانده قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه با اشاره به اقدامات این قرارگاه برای کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور اظهار کرد: از ابتدای وقوع حادثه در استان کرمانشاه، قرارگاه نجف و رده‌های تحت کنترل و عملیاتی به حالت آماده باش در آمدند.

سردار عظیمی با تاکید براینکه نایلون یکی از نیازهای اصلی است، اضافه کرد: طی روزهای گذشته نایلون وارد منطقه شده و با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه در منطقه توزیع آن را بین خانواده‌های زلزله‌زده آغاز کردیم.

وی ادامه داد: با هماهنگی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ع) و فراخوان فرمانده نیروی زمینی سپاه ماشین‌آلات راه‌سازی برای به کارگیری در منطقه انجام گرفت. در بحث خدمات درمانی از روز نخست حادثه، بیمارستان امام حسین(ع) و پس از آن بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی صحرایی کشور در سرپل ذهاب مستقر شدند.

فرمانده قرارگاه نجف اشرف نزسا پیرامون امنیت منطقه غرب کشور اظهار کرد: طی برنامه‌ریزی صورت گرفته، سه گردان از تکاوران در سه نقطه مستقر شده تا با توجه به درهم ریختگی منطقه، مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

سردار عظیمی با بیان اینکه با تلاش یگان‌های مسلح و مسئولان وضعیت به شکل قابل توجهی آرام است، عنوان داشت: با دستور فرمانده نیروی زمینی سپاه تعدادی کانکس، سرویس بهداشتی و حمام سیار از نیروی زمینی سپاه در مناطق مستقر شده تا یکی از ضروری‌ترین نیازهای مردم زلزله‌زده مرتفع شود.

وی با بیان اینکه مردم زلزله‌زده به لحاظ بهداشتی در تنگنا هستند، افزود: روز گذشته به همراه فرمانده نیروی زمینی سپاه از شهرستان ثلاث باباجانی بازدیدی داشته و مشکلات مردم عزیز آن منطقه بررسی شد.

فرمانده قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه شهرستان ثلاث باباجانی تحت پوشش کامل سپاه پاسداران است، یادآور شد: بخشی از این منطقه را تیپ انصارالحسین(ع) و بخش دیگر را تیپ انصارالرسول(ع) پوشش می‌دهند که بالغ بر ۲۰۰ روستا است. امیدواریم با کمک مسئولان مشکلات مردم عزیز منطقه زلزله‌زده غرب کشور به زودی حل شود.

میزان نوشت:

محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه نیز در اینستاگرامش نوشت؛

دیروز مجاهد دلاوری از ارتش (مرتضی قبادی) در حین امدادرسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه به شهادت رسيد. روز گذشته همچنين یادگاری از هشت سال دفاع مقدس (شاقلی یوسفی) که با رژیم بعثی عراق جنگید و در حلبچه شیمیایی شد، به یاران شهیدش پیوست. پاسداران، ارتشیان و بسیجیان برای ایران اسلامی و مردمش جان می‌دهند تا آن‌ها در آرامش باشند. جان می‌دهند تا اسلام و ايران بماند. خود را به آب و آتش می‌زنند تا ملت ایران سربلند باشند.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728686

برچسب‌ها