تسنیم نوشت: مشاور سابق رئیس جمهور آمریکا بر این باور است که دونالد ترامپ نه تنها می‌تواند دوره ریاست جمهوری اش را به پایان برساند، بلکه در انتخابات ۲۰۲۰ بیش از ۴۰۰ رای الکترال خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کنگره، استیو بنون استراتژیست سابق کاخ سفید تاکید کرد: دونالد ترامپ نه تنها این دوره از ریاست جمهوری را به پایان خواهد برد بلکه با 400 رای الکترال در انتخابات 2020 پیروز خواهد شد.

اظهارات بنون پس از آن بیان شده است که گزارش هایی منتشر شده بود که نشان می داد وی اعتماد خود را نسبت به توانایی ترامپ برای کامل کردن دوره فعلی ریاست جمهوری از دست داده است.

وی در ادامه تصریح کرد: شورش محافظه کارانه، ملی گرایانه و پوپولیستی همچنان ادامه دارد و این مساله موجب پیروزی ترامپ شد. من بر این باورم که ترامپ نه تنها این دوره ریاست جمهوری را به پایان برساند بلکه می تواند در انتخابات 2020 بیش از 400 رای الکترال کسب کند.

یک منبع آگاه چند ماه پیش به نقل از بنون گفته بود که احتمال آنکه ترامپ بتواند دوره فعلی ریاست جمهورش اش را با موفقیت به پایان برساند، کمتر از 30 درصد است.

وی همچنین به این مساله اشاره کرده بود که ترامپ نسبت به کارایی متمم 25 قانون بی اطلاع بوده است که به اکثریت کابینه اجازه می دهد تا برای برکناری رئیس جمهور از قدرت، رای گیری کرده و رئیس جمهور را برکنار کنند.

بنون پس از کناره گیری از کاخ سفید در ماه اوت به رسانه خبری خود یعنی بریتبارت نیوز بازگشته است. وی قول داده است تا بیرون از کاخ سفید نیز دست از حمایت از ترامپ و اولویت های کاری وی برندارد.

ترامپ توانست در انتخابات جنجالی 2016 میلادی با کسب 304 رای الکترال، هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها را شکست دهد. کلینتون تنها موفق به کسب 227 رای الکترال شد. ترامپ برای پیروزی در کالج الکترال به 270 رای نیاز داشت.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =