تسنیم نوشت: معاون وزیر خارجه کویت تاکید کرد که کشورش در حل منازعه قطر با چند کشور عربی شکست نخورده است.

به گزارش اسپوتنیک، خالد الجار الله معاون وزیر خارجه کویت گفت که کشورش از ایفای نقش در قبال حل منازعه قطر و یکپارچه کردن مواضع کشورهای عربی خلیج فارس، دست بر نمی‌دارد.

وی طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت که تلاش‌های کویت تا حل اختلافات کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، ادامه خواهد یافت.

الجارالله گفت که ما امید خود را از دست ندادیم و همیشه به رسیدن به وحدت و یکپارچگی مواضع کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، خوشبین هستیم.

معاون وزیر خارجه کویت گفت که ما اعتماد زیادی به بردارانمان در شورای همکاری خلیج فارس و همچنین برادرانمان در مصر داریم و آن‌ها خواهند توانست این اختلافات را پشت سر بگذراند، و دوره جدیدی از روابط را برای مقابله چالش‌های مختلف و روز‌افزون آغاز کنند.

وی تاکید کرد که تلاش‌های میانجیگرانه کویت شکست نخورده و تلاش‌هایی نیز از سوی آمریکا در حال انجام است تا این بحران، سریع حل شود.

معاون وزیر خارجه کویت همچنین خواستار آرامش رسانه‌ای در قبال منازعه قطر شد و گفت: ما امیدواریم که رسانه‌ای واقع‌گرا و صادق ملاحظه کنیم.

عربستان، امارات، مصر و چند کشور دیگر عربی در خردادماه سال جاری با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، روابط دیپلماتیک و ارتباطات حمل و نقلی خود با قطر را قطع کردند.

کویت از ابتدای منازعه قطر نقش میانجی را برای حل آن بر عهده گرفته است، اما تلاش‌های این کشور تاکنون راه به جایی نبرده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =