یکی از مشاغل پردرآمد در شهرها که نیازی به تخصص و حرفه خاصی ندارد،کارواش است؛شغلی که با افزایش تعداد خودروها در کشور،تقاضای بیشتر پیدا می کند.

به گزارش خبرآنلاین، برای راه‌اندازی یک کارواش داشتن چند دستگاه شستشوی و چندکارگر کار بلد کافی است، تا با حداقل هزینه بیشترین درآمد را کسب کرد.

در حال حاضر  هزینه شستشوی داخلی و بیرونی یک خودرو معمولی در کارواش از 10 هزار تومان آغاز می‌شود و با توجه به مدل خودروها تعرفه شستشوی آنها نیز تغییر می‌کند.شستشوی خودروهای مدل بالا از 100 هزار تومان تا 250 هزار تومان تغییر می کند.

با یک حساب سر انگشتی، اگر در یک کارواش روزانه حداقل 30 خودرو با 10 تا 15 هزار تومان شستشو شود،در آمد روزانه‌ای معادل سیصد هزار تومان حاصل می شود که جمع این درآمد روزانه در ماه به حدود 10تا 15 میلیون تومان می‌رسد که این رقم معادل چند سال حقوق یک کارگر معمولی است.

در حالی که یک کارگر برای درآمد حداقلی در ماه باید حداقل مدرک، کارت پایان خدمت و... داشته باشد، این در حالی است که در شغل‌های این چنینی نه نیازی به مدرک خاصی است و نه تخصص.

حبیب حسینی مالک یک کارواش در منطقه غرب تهران به خبرآنلاین می گوید:«مهم‌ترین اولویت برای راه انداختن این شغل داشتن اعتبار است و نیاز به هیچ تخصص و سرمایه بالایی ندارد ؛ با یک سرمایه 10 میلیونی و البته به غیر از اجاره مکان کارواش می‌توان درآمد خوبی کسب کرد.»

راه اندازی یک کارواش سوای از هزینه‌های کارواش و مواد شوینده، سود مناسبی دارد. بررسی ها نشان می دهد که سود حاصل از این کار با همان حداقل 30 خودرو در روز، حداقل 15 میلیون تومان در ماه است و حتی با پرداخت پول کارگر باز هم می توان به سود مناسبی دست یافت.

این در حالی است که به گفته برخی از کارگران کارواش آن‌ها حقوق ندارند و درآمدشان از راه دریافت انعام از مشتریان دریافت می‌کنند.

درآمد کارگر کارواش به شانس و روز کاری بستگی دارد.اگر مشتری خوب و دست به جیبی داشته باشد، تا روز 100 هزار تومان و در بدترین شرایط حداقل روزی 50 هزار تومان بدست می آید. ولی در این بین اگر خسارتی هم به خودرو کسی وارد شود،کارگر باید هزینه‌ آن را بپردازد.

به جز کارواش های معمولی که در سطح شهر وجود دارند،برخی کارواش ها تخصصی تر عمل می کنند.این کارواش ها فقط خودروهای مدل بالا را شستشو می دهند.درآمد این کارواش‌ها که  خودروهای زیر 50 میلیون تومان را پذیرش نمی‌کنند،بیش از یکصد میلیون تومان در ماه است که از درآمد یک پزشک متخصص بسیار بالاتر است.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    99 3
    خبر آنلاین عزیز چطوری حساب کردی. شما هم فکر کنم همون جایی ریاضی خوندی که ترامپ جغرافی خونده. "اگر در یک کارواش روزانه حداقل 30 خودرو با 10 هزار تومان شستشو شود، در آمد روزانه‌ای معادل یک میلیون و پانصد هزار تومان حاصل می شود " 30 تا ده هزار تومن میشه سیصد هزار تومن. در ضمن کارواش ها باید هزینه کارگر و آب و برق و مالیات بدن که البته این هزینه ها در مقابل کرایه که بابت مکان پرداخت میکنن چیزی نیست. درآمدشون خوبه اما بسیار کمتر از محاسبات شما
    • بی نام A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
      11 34
      وضعیت حجاب تو بعضی از کارواشا قابل قبول نیست
  • بی نام GB ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    41 2
    چطور حساب كردي داداش... با یک حساب سر انگشتی، اگر در یک کارواش روزانه حداقل 30 خودرو با 10 هزار تومان شستشو شود، در آمد روزانه‌ای معادل یک میلیون و پانصد هزار تومان حاصل می شود که جمع این درآمد روزانه در ماه به حدود 50 میلیون تومان می‌رسد که این رقم معادل چند سال حقوق یک کارگر معمولی است. 30 تا 10 هزار تومن ميشه روزي 300 هزار و ماهي ميشه 9 ميليون.
  • بی نام A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    43 1
    30 خودرو و هر خودرو 10 هزار تومان . چطوری میشه روزی یک میلیون و پانصد؟ میشه 300 هزار تومان
  • داریوش IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    33 0
    روزی از 30 تا خودرو 10 هزار تومان دریافت شود چطور می شود یک میلیون و پانصد؟نویسنده بر اساس همین فرض بقیه تحلیلیش رو انجام داده
  • بی نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    25 0
    روزی‌سی‌خودرو‌باده‌هزارتومان‌سیصدهزارتومان‌می‌شودیا‌یک‌میلیون‌وپانصدهزارتومان؟
  • ناشناس A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    140 0
    شستن روزانه ٣٠ خودرو حداقل با١٠هزار تومان يك ونيم ميليون تومان؟چي بگم جايزه نوبل مستحق نويسنده نه سر دبير خبرانلاين هستش كه اجازه داده اين مطلب انتشار پيدا كنه
  • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    31 0
    "با یک حساب سر انگشتی، اگر در یک کارواش روزانه حداقل 30 خودرو با 10 هزار تومان شستشو شود، در آمد روزانه‌ای معادل یک میلیون و پانصد هزار تومان حاصل می شود" فکر کنم حساب کتابش اشتباه باشه.با احتساب هزینه 50 هزارتومان درسته .ولی بیشتر کارواشها همون 10 تا 20 هزارتومان میگیرن که به این درآمد نمیرسه.
  • محسن IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    36 1
    احمدی نژادی حساب کردید؟ اگر در یک کارواش روزانه حداقل 30 خودرو با 10 هزار تومان شستشو شود، در آمد روزانه‌ای معادل یک میلیون و پانصد هزار تومان حاصل می شود دوباره متن رو خودتون بخونید و ضرب کنید
  • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    20 1
    30 تا 10 هزار تومن میشه 300 هزار تومن که 200 هزار تومنش هزینه تموم شده هست و حدود 100 هزار تومن در روز میمونه و با 22 روز کار مفید در ماه حدود دو میلیون و دویست هزار تومن سود داره. پیدا کنین پرتقال فروشو
  • ali A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    14 1
    استاد چطور حساب کردی اینو؟: "30 خودرو با 10 هزار تومان شستشو شود، در آمد روزانه‌ای معادل یک میلیون و پانصد هزار تومان حاصل می شود" 30 تا 10 هزار تومن میشه روزی یک میلیون و پونصد؟ صبح بخیر
  • بی نام IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    12 1
    عجبا
  • armin A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    12 1
    حساب های سر انگشتیتون اشتباهه چند تا انگشت دارین که 300 هزار تومان و 1 میلیون و پانصد هزار تومان حساب می کنید.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    8 1
    چجوری حساب کردید اگر 30 خودرو با هزینه کارواش 10 هزار تومان در روز شستشو شود درآمد روزانه 1 میلیون پانصد هزار تومان میشه؟ با یک حساب سر انگشتی، اگر در یک کارواش روزانه حداقل 30 خودرو با 10 هزار تومان شستشو شود، در آمد روزانه‌ای معادل یک میلیون و پانصد هزار تومان حاصل می شود که جمع این درآمد روزانه در ماه به حدود 50 میلیون تومان می‌رسد که این رقم معادل چند سال حقوق یک کارگر معمولی است.
  • زهرا A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    14 58
    چرا واقعا کسی نسبت به درامد کارواش ها،مزون و اتلیه عروس و رستوران دارها موضع نمیگیره و همه بلدن نسبت به پزشک ها که قشر زحمتکش و تحصیلکرده جامعه هستن و اون پولی رو که همه میبینن بعد بیست سال زحمت بهش میرسن موضع میگیرن؟
    • بی نام IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
      7 5
      پزشک جان اگه خوبه پزشکی ول کن برو مزون رستوران بزن دو روزه فرار میکنی
  • بی نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    2 11
    عجیب است که چرا نهادهای نظارتی، نظارت برروی نحوه قرارداد نیروهای مورد استفاده و هزینه های پرداختی توسط مشتریان و غیر نمی کنند؟
  • بی نام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    15 0
    چجور شستشوی 30 خودرو با هزینه 10 هزار تومان میشود 1،500،000 تومان ؟؟؟؟؟ 30ضرب 10،000 می شود 300،000 هزارتومان به خبر انلاین پیشنهاد میدم خبرنگاراش کلاس ریاضی برن. :
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    23 0
    آقا شما که یه حساب دو دوتا 4 تا ساده رو نمیتونی انجام بدی مطلب نویس
  • بی نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    6 0
    آيا كسي مي داند كه اين كارواشها داراي سيستم بازيافت آب هستند يا اينكه آبها را به هدر مي دهند؟
  • بی نام DE ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    4 0
    نویسنده احتمالا یک کارمند دولتیه که به مافوقش گزارش کار میده احمدی نژاد و روحانی هم نداره. چون یکی سالانه دو نیم میلیون شغل ایجاد می کرد، یکی هم همیشه تورم رو تک رقمی نگه می داره.
  • بی نام A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    0 0
    کل ملت ایران ریاضی دانن