هوشنگ مرادی‌کرمانی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نامزد جایزه آسترید لیندگرن ۲۰۱۸ معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همزمان با برگزاری جلسه‌ جایزه آستریدلیندگرن در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هوشنگ مرادی‌کرمانی، نویسنده‌ نام آشنای ادبیات کودک و نوجوان را به عنوان نامزد این جایزه در سال ۲۰۱۸ معرفی کرد.

در دومین روز از نمایشگاه کتاب فرانکفورت جلسه‌ای با حضور رییس هیات داوران جایزه لیندگرن برگزار شد. مقام‌های مسئول اعلام کردند که حدود 200 کاندیدا برای دریافت جایزه ۲۰۱۸ معرفی و برای اطمینان از حضور هنرمندانی از سراسر دنیا ۱۴ نفر به هیات انتخاب این جایزه اضافه شده‌اند.

بر همین اساس هیئت‌های معرفی نامزدهای این جایزه در ایران برای جایزه سال 2018، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای کتاب کودک، موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودک و انجمن نویسندگان ایران‌ هستند. هوشنگ مرادی‌کرمانی نیز به عنوان نویسنده و مروج کتاب‌خوانی به عنوان نامزد این جایزه انتخاب شده است. این نویسنده در پروژه‌ ترویج کتاب‌خوانی به معرفی کتابخانه‌های سیار کانون نیز پرداخته است.

جایزه جهانی آسترید لیندگرن، بزرگ‌ترین جایزه جهانی ادبیات کودک پس از جایزه‌ هانس کریستین اندرسن است.

آسترید لیندگرن، نویسنده به‌نام سوئدی و صاحب کتاب‌هایی چون «پی پی جوراب بلند» و «کارلوس روی پشت بام» است. او در سال 2002 در سن 94 سالگی دیده از جهان فرو بست. دولت سوئد برای گرامی‌داشت یاد او مسابقه‌ای جهانی با نام او پایه‌گذاری کرد، که هر ساله در این کشور برگزار می‌شود.

هدف از اهدای این جایزه تقویت و بالا بردن کیفیت ادبیات کودک و نوجوان و ارتقای حقوق کودکان در جهان است.

سال گذشته نامزد معرفی شده‌ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرهاد حسن‌زاده بود.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =