خانه ملت نوشت: سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت رضا اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو درباره شایع دو تابعیتی بودن خود گفته است: اینجانب در طول تحصیلات تکمیلی همکاری و کار در موسسه آب سازمان ملل فقط و فقط افتخار تابعیت ایران را داشته، دارم و خواهم داشت و تابعیت هیچ کشوری را نپذیرفته و نخواهم پذیرفت.

سید نقوی حسینی در تشریح نشست فراکسیون نمایندگان ولایی با حضور وزیر پیشنهادی نیرو اظهار داشت: عمده‌ترین مسائلی مطرح شده از طرف نمایندگان مشکل آب، نحوه مدیریت آب و نحوه توزیع آب بود. در این جلسه برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو در حوزه انتقال، توازن، تعادل و توزیع آب در بین استان‌ها و پیشنهادات برای افزایش بهره وری آب، ابراز نگرانی در آب شرب به ویژه آب روستایی و ناتوانی برخی مدیران استانی در حوزه آب و سیاست‌های سدسازی و نحوه ادامه آن سوال شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برنامه وزارت در ارتباط با حوزه فاضلاب و برگرداندن آب به چرخه مصرف اهمیت فراوانی دارد، ادامه داد: تولید برق به روش‌های نوین، تضمین خرید برق مراکز بخش خصوصی که اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه تولید برق کرده‌اند از دیگر مطالبات نمایندگان فراکسیون ولایی بود.

وی افزود: اردکانیان وزیر پیشنهادی وزارت نیرو اظهار داشت که در کشور بلکه در اغلب مناطق دنیا آب کم نداریم و خداوند به اندازه کافی نعمت خود را به بندگان رسانده و می رساند مشکل در نوع مدیریت آب است. باید مدیریت آب را باز تعریف کنیم و اینگونه نیست که فقط وزارت نیرو متولی و مدیریت آب باشد. 
وی ادامه داد: اردکانیان در این جلسه اظهار داشت که فاضلاب یکی از مباحث و منابع مهم تأمین آب است و اینجانب موفق شدم مجوز تنها موسسه تحقیقاتی قنات را از مجمع عمومی سازمان ملل برای ایران دریافت کنم و معتقدم قنات نقش مهمی در تأمین آب کشور دارد.

وی همچنین به درخواست اردکانیان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: او به نمایندگان گفت که به مصلحت ما نیست در محافل عمومی و به طور مکرر بحث جنگ آب، بحران آب و کمبود آب را مطرح کنیم. شرایط آبی ما شرایط خوبی است. بنابراین به بهره‌برداری بهینه آب و مشارکت همه مردم در مدیریت آب بپردازیم، ما در حوزه تأمین آب هم بالادست هستیم و هم پایین دست نسبت به سایر کشورهای دنیا و این شرایط خوبی است. ما باید روی الگوی مصرف کار کنیم.
نقوی حسینی با اشاره به اظهارات وزیر پیشنهادی نیرو در این جلسه افزود: اردکانیان در جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی گفت که از حدود 10 سال قبل به دانشگاه صنعتی شریف برگشتم ولی از بنده خواسته شد که بروم و دفتری در سازمان ملل برای مطالعات آب تأسیس کنم و این را با مشورت همه مسئولین کشور انجام دادم. در این زمینه توصیه‌های مقام معظم رهبری به اینجانب همیشه سرمشق فعالیت‌های بنده بود و افتخار می‌کنم در این چارچوب کار کردم.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =